McDonald's afslører: Derfor er vores burger flottere i reklamen
Normalt afslører store firmaer ikke deres hemmeligheder, men det har McDonlad's valgt at gøre i en ny video, der er gået viralt.
Man skal være udstyret med et meget dårligt syn, hvis man ikke har lagt mærke til den ret store forskel, der er på de burgere, som McDonald's serverer i sine restauranter, og de burgere, som kæden viser i sine reklamefilm.
Det ved McDonald's også godt, og derfor har McDonald's Brand Manager valgt at vise, hvordan burgerne ender med at se så anderledes ud. Det skriver Bureaubiz.
Hvordan forvandlingen foregår bliver vist i en reklamevideo, som McDonald's har lagt på Facebook. Og den er på seks dage blevet vist næsten en halv million gange og liket 3000 gange.
Hele idéen med filmen er, at selvom burgerne ser meget forskellige ud, så er ingredienserne de samme. De skulle de også helst være, for ellers ville der være tale om falsk reklame.
Film deler vandene
Filmen har fået en del kommentarer med på vejen.
- Fint i viser, hvordan i laver reklamer, og ja der skal leges for at få det til at se pænt ud, men der hvor filmen knækker for mig er, at der ikke er den samme mængde i den man køber, for som flere skriver så er der kun 4 slatne strimler salat i, skriver en Facebookbruger.
En anden bruger er dog mere positivt stemt.
- Jeg synes faktisk, det er virkeligt fedt at I fortæller sandheden og endda viser hele processen med hvordan burgeren bliver farvekorrigeret og får fjernet eller tilføjet småting og så videre. Om man så synes det er okay eller ej, så kan man da næsten ikke lade være med at blive imponeret over ærligheden.
Du kan se filmen her. Den er lagt op den 19. oktober.
LÆS OGSÅ: Franchisetagere: 'Dyb depression’ hos McDonald’s i USA
Læs hele artiklen på BureaubizFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter