Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag

Foto: Matas



Tuesday den 31 January 2023 kl. 09:56 af: Kristian Holgersen

Den store butikskæde går nu direkte efter norske og svenske forbrugere på nettet. Mange kender allerede Matas, forklarer topchefen.

Matas udvider forretningen internationalt.

Tirsdag åbner den store butikskæde to webshops, som henvender sig direkte til forbrugerne i Sverige og Norge.

- For os er det en mærkedag, at Matas nu har en skandinavisk tilstedeværelse. Over de seneste fem år er Matas blevet en stærk digital virksomhed, og det kan vi bruge til at krydse grænser med vores koncept, siger Gregers Wedell-Wedellsborg, adm. direktør i Matas.

I forvejen er Matas kendt blandt svenskere og nordmænd, som har stiftet bekendtskab med butikkerne på ture til Danmark.

- Mere end hver femte svensker og nordmand kender allerede Matas navnet, mange af vores mærker og vores værdier. Nu kan de alle tage en tur i Matas hjemmefra, siger Gregers Wedell-Wedellsborg.

Matas har også en satsning i gang på det tyske marked, hvor mærkerne Striberne, Nilens Jord, Matas Natur og My Moments sælges hos 200 forhandlere.

Sidste år var matas.dk den andenmest brugte netbutik herhjemme, viser en opgørelse fra Dansk Erhverv. Kun den tyske modegigant Zalando havde bedre fat i de danske forbrugere.

LÆS OGSÅ: De fysiske Matas-butikker tabte terræn i rekordgod julesæson



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD