Matas indfører nyt convenience-koncept
Kunderne efterspørger convenience-koncepter, der kan gøre hverdagen nemmere, forklarer Matas-direktør.
Convenience er ikke kun et nøgleord for landets dagligvarekæder, som i øjeblikket satser stort på at tilbyde hurtige måltider og færdigretter.
Hos Matas efterspørger kunderne også convenience, og det har fået butikskæden til at indføre en helt nyt koncept med abonnementer.
- Vi kan se, at der er en stor efterspørgsel efter convenience-koncepter, der gør hverdagen nemmere og billigere for travle familier, siger Brian Andersen, direktør for e-commerce hos Matas.
- Det er baggrunden for, at vi nu på Matas.dk tilbyder vores kunder at sætte udvalgte produkter i abonnement, fortsætter han.
På forkant
Tilbuddet gælder i første omgang produkter inden for kategorien Helse og Velvære - det kan fx være fiskeolie og vitaminpiller. Men gennem 2019 skulle der komme flere kategorier på banen.
- I modsætning til andre på markedet, satser vi på en model, der bliver 100 procent tilpasset den enkeltes behov. Vil man fx have fiskeolie og multivitamin en gang i kvartalet, er det det man kan få, siger Brian Andersen.
- Retail-abonnementer er helt sikkert et område, der vil udvikle sig løbende. Vores ambition er, at vi hele tiden skal være på forkant med både kundernes behov og markedsudviklingen. Også med dette nye abonnementstilbud, fortsætter han.
Abonnementskunder får 20 procent rabat på de produkter, der sættes i abonnement.
LÆS OGSÅ: Miinto henter kendt profil i Matas til ny chefstilling
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter