Makkerpar bag Lagkagehuset sætter tryk på ny satsning
Sidste år købte stifterne af Lagkagehuset en kaffekæde. Nu er de for alvor klar til at rulle konceptet ud i flere lande.
Steen Skallebæk og Ole Kristoffersen, der tjente millioner på at sælge Lagkagehuset tilbage i 2007, har store ambitioner for deres nye projekt.
Sidste år købte de kaffekæden Copenhagen Coffee Lab, som nu for alvor skal rulles ud i Europa, skriver Fødevarewatch.
- Vi kommer nok til at åbne en butik om måneden, det har vi gjort klar til, siger Steen Skallebæk til Fødevarewatch. Han er administrerende direktør i virksomheden.
- Den første i hver by er altid den sværeste, og når du først har den på plads, kan du åbne forholdsvist hurtigt, fortsætter han.
Da makkerparret overtog forretning, havde Copenhagen Coffee Lab et risteri, 25 kaffebarer på hjul under navnet Kalles Kaffe, mens der var åbnet egne caféer i Tyskland og Portugal, som Detailfolk kunne berette om.
Siden er kaffekæden vokset. I år kommer der yderligere fem nye kaffebarer til - tre i Frankrig og to i Tyskland. Med de nye åbninger forventes det, at omsætningen runder 55 millioner i 2019.
LÆS OGSÅ: Coop finder salgsdirektør til kaffe-satsning
Læs hele artiklen på FødevarewatchFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter