Magasin sælger mere
En fordobling af onlinesalget og et stærkt loyalitetsprogram er med til at bære salgsfremgangen hos Magasin i tredje kvartal.
Der bliver langet flere varer over disken i Magasin.
Det danske stormagasin kan melde om en salgsfremgang på 10,4 procent. Hos Magasin-ejer Debbenhams oplyser man ikke omsætningstal per kvartal, og derfor kan økonomidirektør i Magasin, Peter Fabricius, ikke oplyse de præcise tal, siger han til detailfolk.dk. I sidste hele regnskabsår omsatte Magasin for 2,4 milliarder kroner.
LÆS OGSÅ: Magasin præsenterer imponerende millionoverskud
Især inden for kategorierne Børn, Kosmetik og Accessories har der været gang i salget, da disse kategorier alle har haft tocifrede vækstrater i de tre første kvartaler af 2013/14.
Derudover har Magasin haft succes med at udvide salgskanalerne. For et par år siden var onlinesalget en minimal del af Magasins indtjening, mens nettet i dag er en afgørende salgskanal for Magasin, der har oplevet en fordobling af salget online i forhold til samme periode sidste år.
- Websalget er meget tilfredsstillende, og vi har foretaget en markant udvidelse af vores onlinesortiment det seneste år - en udvikling der kun vil tage til over den kommende tid, hvor vi løbende tilføjer en masse nye produkter og brands på Magasin.dk, siger Peter Fabricius.
Loyalitetsprogram virker
Magasin fremhæver også loyalitetsprogrammet Goodie Card og Goodie Card+ med mere end 200.000 medlemmer som en årsag til det øgede salg, mens også udvidede åbningstider og moderniseringer af eksisterende forretninger har en afgørende betydning for salgsfremgangen.
Både i Aarhus og Odense har stormagasinerne været igennem en omfattende modernisering, mens det efter planen er i Rødovre, at den næste store modernisering skal gennemføres.
Magasin har høje forventninger til fjerde kvartal, da man ved sommerudsalget allerede har oplevet en massiv vækst i forhold til samme periode sidste år.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter