Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Magasin rykker igen på ny strategi for opkøb

Foto: Pressefoto



Thursday den 20 April 2023 kl. 11:08 af: Kristian Holgersen

Som noget nyt er Magasin gået på opkøbsjagt blandt danske virksomheder. Denne gang gælder det sexlegetøj.

I starten af året ændrede Magasin strategisk kurs, da kæden af stormagasiner begyndte at gå på opkøbsjagt blandt danske virksomheder.

Første investering var i brillevirksomheden Messy Weekend, og nu kommer den næste i rækken.

Magasin har overtaget det fulde ejerskab af Lust, som er et brand inden for sexlegetøj.

- Trivsel hænger for manges vedkommende sammen med at have et positivt og naturligt forhold til kroppen, og med købet af Lust intensiverer vi konkret den linje, vi har lagt, hvor vi - ved også at agere på produktniveau - kan være med til at skubbe hele branchen i retning af et mere mangfoldigt produktsortiment, siger Mariette Gram, Head of Home & Cosmetics i Magasin.

Et perfekt match

Lust startede i 1998 med åbningen af en fysisk butik, som skulle adskille sig fra de typiske sexbutikker ved at have den kvindelige seksualitet for øje.

- Det er på mange måder et fantastisk match, at vi nu er blevet opkøbt af Magasin. De har allerede lagt en linje i retning af at aftabuisere sexlegetøj, som ligger helt i tråd med vores. Nu skal vi sammen udbrede budskabet, siger Sabina Elvstam-Johns, stifter og indehaver af Lust.

Efter opkøbet fortsætter Lust med at drive den selvstændige butik på Mikkel Bryggers Gade i København under navnet L for Love.

Magasin skal holde sig relevant

Investeringer og opkøb skal være en måde at holde sig relevant for kunderne på, forklarede Peter Fabricius fra Magasin tidligere på året.

- For os handler det i allerhøjeste grad om vores kunder. Det er dem, vi er her for. Men for at vi kan blive ved med at være relevante for dem, kræver det, at vi forholder os til, hvad kunderne efterspørger. Og det er et vigtigt parameter for os, når vi udvælger investerings- eller opkøbscases, sagde han

- Vi har et brand og en forretningsmodel, der kan give mindre danske virksomheder et skub fremad, men vi kigger i den grad også på, hvad der kan bidrage til vores egen forretning, sagde Peter Fabricius.

LÆS OGSÅ: Københavnsk stormagasin styrker omsætningen markant



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD