Magasin rykker igen på ny strategi for opkøb
Som noget nyt er Magasin gået på opkøbsjagt blandt danske virksomheder. Denne gang gælder det sexlegetøj.
I starten af året ændrede Magasin strategisk kurs, da kæden af stormagasiner begyndte at gå på opkøbsjagt blandt danske virksomheder.
Første investering var i brillevirksomheden Messy Weekend, og nu kommer den næste i rækken.
Magasin har overtaget det fulde ejerskab af Lust, som er et brand inden for sexlegetøj.
- Trivsel hænger for manges vedkommende sammen med at have et positivt og naturligt forhold til kroppen, og med købet af Lust intensiverer vi konkret den linje, vi har lagt, hvor vi - ved også at agere på produktniveau - kan være med til at skubbe hele branchen i retning af et mere mangfoldigt produktsortiment, siger Mariette Gram, Head of Home & Cosmetics i Magasin.
Et perfekt match
Lust startede i 1998 med åbningen af en fysisk butik, som skulle adskille sig fra de typiske sexbutikker ved at have den kvindelige seksualitet for øje.
- Det er på mange måder et fantastisk match, at vi nu er blevet opkøbt af Magasin. De har allerede lagt en linje i retning af at aftabuisere sexlegetøj, som ligger helt i tråd med vores. Nu skal vi sammen udbrede budskabet, siger Sabina Elvstam-Johns, stifter og indehaver af Lust.
Efter opkøbet fortsætter Lust med at drive den selvstændige butik på Mikkel Bryggers Gade i København under navnet L for Love.
Magasin skal holde sig relevant
Investeringer og opkøb skal være en måde at holde sig relevant for kunderne på, forklarede Peter Fabricius fra Magasin tidligere på året.
- For os handler det i allerhøjeste grad om vores kunder. Det er dem, vi er her for. Men for at vi kan blive ved med at være relevante for dem, kræver det, at vi forholder os til, hvad kunderne efterspørger. Og det er et vigtigt parameter for os, når vi udvælger investerings- eller opkøbscases, sagde han
- Vi har et brand og en forretningsmodel, der kan give mindre danske virksomheder et skub fremad, men vi kigger i den grad også på, hvad der kan bidrage til vores egen forretning, sagde Peter Fabricius.
LÆS OGSÅ: Københavnsk stormagasin styrker omsætningen markant
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter