Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Magasin bliver medejer af dansk brillemærke

Foto: Pressefoto



Tuesday den 24 January 2023 kl. 11:37 af: Kristian Holgersen

For første gang har Magasin købt sig ind i et dansk brand. Den type investeringer er en del af ny strategi, siger direktør.

Magasin er blevet medejer af det danske brillemærke Messy Weekend, skriver varehuskæden i en pressemeddelelse.

Det er først gang, at Magasin bevæger sig ud i den slags investeringer, men fremover bliver det en væsentlig del af strategien.

- Investeringsstrategien skal ses som en nyt og ambitiøst skridt i en retning, der giver god kommerciel mening for vores forretning, og selvfølgelig også for et brand som Messy Weekend, siger Peter Fabricius, der er managing director i Magasin.

- Vi har længe haft et godt øje til dem og deres brand, og gennem et partnerskab, som det vi nu har indgået, kan vi være med til at skabe en endnu større forretning for dem og for os, siger han.

Hos Messy Weekend er Marc Østerskov, stifter og adm. direktør, godt tilfreds med at få Magasin med ind i ejerkredsen.

- Ud over kapital, et legendarisk brand og et stærkt internationalt netværk kommer Magasin med en masse erfaring i at sælge og bygge brands inden for retail. Det flugter én til én med vores forretningsstrategi, så vi har hænderne oppe over hovedet, siger Marc Østerskov.

Flere investeringer på vej

Investeringer og opkøb skal være en måde at holde sig relevant for kunderne på, forklarer Peter Fabricius fra Magasin.

- For os handler det i allerhøjeste grad om vores kunder. Det er dem, vi er her for. Men for at vi kan blive ved med at være relevante for dem, kræver det, at vi forholder os til, hvad kunderne efterspørger. Og det er et vigtigt parameter for os, når vi udvælger investerings- eller opkøbscases, siger han

- Vi har et brand og en forretningsmodel, der kan give mindre danske virksomheder et skub fremad, men vi kigger i den grad også på, hvad der kan bidrage til vores egen forretning, siger Peter Fabricius.

Flere investeringer er da også på trapperne. Den næste bliver offentliggjort inden længe, lyder det fra direktøren.

LÆS OGSÅ: Magasin oplever større tilfredshed hos kunderne



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD