Fødselsdag giver tømmermænd på toplinjen
Nøgletal
Omsætning
2018/19: 1.006.798
2017/18: 990.642
2016/17: 937.223
2015/16: 868.878
2014/15: 780.276
Årets resultat
2018/19: 63.772
2017/18: 59.379
2016/17: 63.116
Kilde: Louis Nielsen A/S, årsrapport 2018/19
Toplinjen har mindre fart på end normalt hos brillekæden Louis Nielsen. En rund fødselsdag sætter sine spor.
For første gang når brillekæden Louis Nielsen over en milliard kroner i omsætning. Det skriver Børsen.
Men der er tale om en forholdsvis lille vækstrate på 1,6 procent - mærkbart mindre end i de foregående år. Topchefen har en forklaring på hånden:
- Sidste år fejrede vi 40-års fødselsdag, siger Mads Nygaard til Børsen. Han er administrerende direktør i Louis Nielsen.
- Og der kørte vi nogle ret aggressive kampagner, som selvfølgelig genererer en masse kunder, men det er da klart, at hvis du sælger briller til 40 kroner så skal der nogle briller henover bordet, fortsætter han.
Eksempelvis kunne alle kunder, der fyldte 40 år den 9. november, få gratis briller i butikkerne. Der var dog tale om en temmelig lille målgruppe - omkring 2,5 fødselar for hver butik.
Ifølge Louis Nielsens egen opgørelse sælger kæden nu 48 procent af alle briller i Danmark. Målet er at nå 50 procent i 2020. Men de tal tvivler konkurrenten Synoptik på validiteten af.
Louis Nielsen har 77 butikker i Danmark.
LÆS OGSÅ: Nordens største Louis Nielsen åbnede i by plaget af butiksdød
Læs hele artiklen på Børsen
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter