Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Lokal butik havde stor succes med døgnåbent

Danni Frederiksen har både en Marcus- og en Sportigan-butik i Odder.
Foto: Danni Frederiksen



Thursday den 2 July 2015 kl. 06:00 af: Freja Thorbech

Et 28-timers event sikrede et par lokale butikker i Odder en stor kundestrøm hele natten igennem. Ideen var at lave noget ”åndssvagt” for at vække folks nysgerrighed.

Umiddelbart forestiller man sig ikke, at der er den største kundestrøm, når en lokal butik i Odder holder åbent midt om natten.

Ikke desto mindre er det netop, hvad fire lokale butikker i den østjyske by oplevede, da de slog dørene op til et event i slutningen af maj, hvor de holdt åbent 28-timer i træk.

- Vi var overraskede over, hvor mange mennesker vi kunne trække om natten. Alle vores timeplaner og forberedelse til, hvor mange der eksempelvis skulle være på arbejde, holdt slet ikke. Der var sindssygt travlt. Også om natten. Helt frem til klokken halv seks om morgenen, så var der stilstand et par timer og så kom folk igen ved 8-tiden, siger Danni Frederiksen, der er indehaver af butikkerne Sportigan og Marcus i Odder, der var to af de butikker, der holdt åbent hele natten igennem.

Danni Frederiksens to butikker havde i alt omkring 1000 ekspeditioner i løbet af de 28 timer, som de holdt åbent fra fredag morgen til lørdag eftermiddag. På en normal dag har de omkring en fjerdel, så det var en stor fremgang, fortæller butiksindehaveren.

Det var også ham, der fik ideen til eventet, og den bundede i hans egne ord at lave noget så ”åndssvagt”, at det kunne vække folks nysgerrighed.

- Omtalen var lige så vigtig for mig, som det var at sælge en hel masse, siger Danni Frederiksen til detailfolk.dk.

En effektiv markedsføring

De to butikker havde specifikke tilbud, der skiftede hver time, ligesom kunderne også fik lovning på 28 procents rabat på alle varer i alle 28 timer.

Og Danni Frederiksen mener helt sikkert, at han har mærket en markedsføringseffekt af tiltaget.

- Eventet har nok kunne løbe rundt i sig selv, og så var der måske endda et lille plus, men der har virkelig været en stor markedsføringshype omkring butikkerne, som har været rigtig god, siger han.

Han går generelt meget op i at sikre, at kunderne kan få en oplevelse, når de besøger en af hans butikker.

- Det handler om at skabe nogle gode oplevelser for kunderne. Og det er jo selvfølgelig en oplevelse at holde åbent om natten, men vi har også holdt fødselsdagssalg med gratis softice og slikposer til alle børn, serveret rundstykker en lørdag morgen og holdt minijulefrokost med forskellige tapasretter i juletiden. Vi vil gerne lave noget sjovt og anderledes, hvor det ikke bare handler om, at kunderne skal købe noget, men hvor vi kommer i dialog og snakker med vores kunder, siger Danni Frederiksen, der har et par nye tiltag i støbeskeen, som han dog endnu ikke kan løfte sløret for.

Han forsøger samtidig at udnytte, at han har to butikker, der ikke ligger længere end 20 meter fra hinanden.

- Vi laver nogle aktiviteter, som det er nemmere at løfte med to butikker fra hver sin branche. Sporten trækker nogle kunder, mens herretøjsbutikken trækker nogle andre, og det giver helt sikkert et samspil. Vi viser også nogle af den ene butiks varer frem i den anden for at minde kunderne om, at begge butikker er der, siger Danni Frederiksen til detailfolk.dk.

Danni Frederiksens har i alt 10 ansatte i sine to butikker i Odder.

LÆS OGSÅ: Lokal butik satser på oplevelser i jagten på kundeloyalitet



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD