Løber med international pris som årets økologiske retailer
Flere års fokus på økologi bliver belønnet. Ved en stor messe i Malmö har Coop netop vundet prisen Organic Retailer of The Year.
Onsdag aften kunne danske Coop gå på scenen og modtage prisen som Organic Retailer of The Year. Det skete på messen Nordic Organic Food i Malmö.
Coop har fået prisen for sit store engagement på området, skriver Økologisk Landsforening i en pressemeddelelse.
I 2014 lancerede Coop en målsætning om at fordoble salget af økologi frem mod 2020, og koncernen har siden søsat kampagner som “Sammen og mere økologi” og “Vi vil gøre økologi til hvermandseje.”
- Vi er meget stolte og taknemmelige for at modtage denne anerkendelse. Men vi vil dele æren med vores medlemmer og kunder og de mange leverandører. Uden deres brændende engagement var vi ikke nået dertil, hvor Danmark er førende i verden på økologi, siger koncerndirektøren i Coop, Jens Visholm,
- Vi glæder os til at fortsætte rejsen, hvor vi de seneste fem år har øget vores salg af økologi med over 300 millioner kr. om året. For de kommende fem år er det vores mål at øge salget med over 400 millioner kr. om året, fortsætter han.
I 2020 vil danske forbrugere samlet set købe økologiske varer for mellem 19 og 20 milliarder kroner - svarende til 3400 kr. i gennemsnit pr. dansker, skriver Økologisk Landsforening. Det er mere end en fordobling i forhold til 2014, hvor der blev solgt økologiske varer for otte milliarder - 1400 roner. pr. dansker.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter