Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Langt flere kunder tager Coop-koncept til sig

Foto: Superbrugsen



Friday den 14 February 2020 kl. 06:00 af: Redaktionen

På to måneder har Coop oplevet en markant stigning i kunder, som dropper den sædvanlige måde at betale på i butikkerne.

Efter at have indført konceptet Scan & Betal i 900 butikker begynder dagligvarekoncernen Coop nu at se en ændring i kundernes vaner.

Gennem de seneste 12 måneder har 200.000 kunder gjort brug af konceptet, som gør det muligt at scanne varerne med en app og dermed undgå den sædvanlige betaling oppe ved kassen.

Fra november til udgangen af januar er antallet af transaktioner med Scan & Betal vokset med 35 procent, så der nu er flere end 100.000 om ugen. Og væksten fortsætter, lyder meldingen fra Coop.

- Vi har ønsket at give kunderne tilbud om at gøre de daglige indkøb nemmere og hurtigere. Vores erfaring viser, at de på rekordtid har taget det nye koncept til sig, siger Lotte Lund Larsen i en pressemeddelelse. Hun er Head of Payment and Selfcheckout i Coop.

Scan & Betal findes i langt de fleste butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta og Irma.

LÆS OGSÅ: Coop har stoppet salget af måltidskasser



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD