Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Landsdækkende kæde opruster digitalt: - Vi må ikke blive selvfede





Tuesday den 2 March 2021 kl. 09:53 af: Kristian Holgersen

Kunderne har fået nye vaner. Derfor bruger en landsdækkende kæde millioner på en app, som skal være et bolværk mod Amazon.

For at holde trit med udviklingen sender Bog & idé-kæden, som har mere end 110 butikker i hele landet, nu en kundeapp på gaden.

Med den milliondyre investering samler boghandlerkæden hele forretningen ét sted. I appen kan brugerne få adgang til tusindvis af digitale bøger, streame lydbøger og købe gammeldags bøger af papir.

Det skal være med til at sikre Bog & idé mod den stigende konkurrence fra eksempelvis Amazon, fremgår det af en pressemeddelelse.

- Vi skal følge med kundernes behov. Vi er ikke enten en streamingtjeneste eller en boghandel, siger Marianne Lyngby Pedersen, adm. direktør.

- Vi skal samlet have det stærkeste tilbud til kunderne, uanset om de vil købe bøger online og hente i butik, streame online, søge viden om litteratur, have den fysiske oplevelse i butikkerne og så videre. Det er dén kombination, der sikrer os loyale kunder og livstidsværdi, siger hun.

Må ikke være selvfede

Selvom danskerne stadig er glade for at læse, så oplever Bog & idé, at de øverste 10 procent af markedet for bøger er forsvundet.

En større del af læsningen er simpelthen blevet digital, og det er farligt at ignorere, lyder den klare analyse fra Marianne Lyngby Pedersen.

- Når kunderne skifter vaner, skal vi ikke stå fornærmet tilbage i hjørnet. Så skal vi gå aktivt ind i det, siger hun og fortsætter:

- Vi må ikke blive selvfede, fordi det trods coronanedlukningen går godt for os. Hvis man ikke kan tilbyde lydbøger, streaming og en stærk oplevelse på mobilen, så er man snart ikke relevant, og så mister vi kunderne til for eksempel Amazon.

Bøger har en fremtid

Ifølge Marianne Lyngby Pedersen vil kunde-appen styrke salget af bøger og samtidig være god for kundeloyaliteten. For bøger har en fremtid.

- Jeg tror, at folk er ved at få nok af halvtomme Netflix-serier og underholdning uden dybere mening. Man kan ikke kun spise sukker, man skal også have noget nærende, siger direktøren.

- I Bog & idé er vi først og fremmest boghandlere, og vi ønsker at give folk de mentale vitaminer og særlige sanseoplevelser, de har brug for. Om de så konsumerer litteratur via lyd eller fysiske bøger, betyder mindre, siger Marianne Lyngby Pedersen.

Appen udvikles af Impact, og funktionerne udrulles løbende gennem 2021.

LÆS OGSÅ: Direktør for boghandlerkæde leger med revolutionerende tanke



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD