Landsdækkende kæde går i luften med nyt univers på nettet
En ny digital strategi får kæde til at relancere sin platform på nettet. Den stigende nethandel sætter nye krav, mener direktør.
Mandag er blomsterkæden Interflora klar til at præsentere en større relancering på nettet.
Den nye internetplatform skulle gerne være mere brugervenlig og kommer til at have fokus på forskellige gaver fra Interfloras egne mærker, fremgår det af en pressemeddelelse.
- Vi har de senere år oplevet en markant fremgang i onlinesalget på Interflora.dk, siger Søren Flemming Larsen, der er administrerende direktør hos Interflora Danmark.
- Blomstersalget har haft et stort fokus, og nu tager vi det naturlige næste skridt og inspirerer folk til at købe mere ind i vores mange andre produkter, siger han.
Blandt produkterne er øl fra Ask og chokolade fra Orangeri Syd. Mærkerne får deres egne undersider på platformen med uddybende information.
Behov for fornyelse
At udviklingen går mod mere handel på nettet har fået Interflora - der i forvejen har et fintmasket net af butikker - til at satse mere digitalt.
- Hos Interflora er vi klar over, at den stigende e-handel også sætter krav til vores markedsplatform, siger Søren Flemming Larsen og fortsætter:
- Derfor vil forbrugere på Interflora.dk også fremover opleve en mere bekvem købsoplevelse, når de enten køber chokolade, vin eller blomster til deres nærmeste.
Interflora har godt 340 butikker landet over. Sidste år blev kæden solgt til en slags rig onkel - nemlig Interflora Frankrig.
LÆS OGSÅ: Sikrer sig mod nye konkurrenter: 350 blomsterbutikker solgt
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter