Byggekæde åbner et digitalt showroom
Med tiden skal digitale løsninger reducere antallet af udstillinger ude i kædens byggemarkeder. Et nyt digitalt showroom er første skridt.
Byggekæden Stark har netop lanceret et slags digitalt showroom på sin hjemmeside, som skal give kunderne et visuelt overblik over hundredvis af fliser og opsætninger.
- Indtil i dag har man kun kunne se, hvordan fliserne tager sig ud via udstillinger, og her kan man jo ikke gå ind og skifte ud i fliserne, hvis man er utilfreds med størrelsen, farven eller noget tredje, siger Jesper Thorenfeldt Nielsen i en pressemeddelelse. Han er kategori- og markedschef i Stark.
- I vores nye virtuelle showroom gør vi det nemmere og ikke mindst hurtigere at finde frem til den helt rigtige kombination, fortsætter han.
Med tiden er det planen, at Start gennem digitale løsninger som denne kan reducere antallet af udstillinger og på den gøre forretningen mere effektiv og bæredygtig, fremgår det af pressemeddelelsen.
Passer til tidens trend
Hos Stark fornemmer man desuden en klar tendens til, at kunderne vil sætte deres eget præg på deres hjem. Sociale medier som Instagram har været med til at drive udviklingen, vurderer byggekæden.
- Der er ingen tvivl om, at hvor vi før i tiden solgte fliser til rigtig mange ”type-badeværelser”, så er der i dag flere og flere, der kommer ind og vil se, hvordan det ser ud, hvis man sammensætter nogle farvede fliser eller ændrer farven på fugerne, Jesper Thorenfeldt Nielsen.
- Og så er det altså en rigtig god hjælp at kunne se resultatet visuelt, inden man går ud og laver et helt nyt badeværelse, der hurtigt løber op i 100.000 kroner, siger han.
Stark har 72 danske byggemarkeder, hvoraf 20 bliver betragtet som flagskibsbutikker.
LÆS OGSÅ: Byggekæde indfører ny mærkning: - Vi er ikke frelste
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter