Kvickly vil vise ansvarlighed
Med tre nye reklamefilm vil supermarkedskæden vise forbrugerne, at den tager ansvar i forhold til dyrevelfærd, økologi og miljø.
Der skal sætte fokus på Kvicklys engagement i ansvarlig fødevareproduktion.
Det mener supermarkedskæden, der derfor med tre film under overskriften 'Kvickly. Vi tager ansvaret', vil vise danskerne, hvad man konkret gør for at være ansvarlig.
- Filmene markerer, at vi i Kvickly står sammen med kunderne om at styrke vores fælles værdier. Vi skal jo alle sammen have omtanke for dyrevelfærden, og det er op til os alle hver især at vælge fornuftigt, når vi køber ind. Men som en af landets største dagligvarekæder har vi et særligt ansvar. Vi kan gøre valget enklere for forbrugeren. Vi kan lægge kræfterne i og præge markedet i retning af større fødevareansvarlighed. Vi er allerede i fuld gang. Og det er blandt andet den historie, vi gerne vil dele, siger kædedirektør i Kvickly Jesper Faurholdt i en udtalelse.
Følger op på initiativer
Filmene havde premiere i sidste uge, og de følger efter en række konkrete initiativer, som forbrugerne allerede har stiftet bekendtskab med i Kvicklys 80 varehuse. Det drejer sig om stop for salg af buræg, lavere priser på økologiske varer, introduktion af skæve gulerødder og en forstærket indsats mod madspild.
LÆS OGSÅ: Supermarkedskæde stopper salg af buræg
Netop i forbindelse med indsatsen mod madspild var Kvickly og Coop i fredags repræsenteret ved et stort event mod madspild på Rådhuspladsen i København.
LÆS OGSÅ: Stjernekok og gratis overskudsmad sætter fokus på madspild
Og Coop forsøger generelt at sætte miljøet på dagsordenen. Dagligvarekoncernen har netop indgået en aftale med med N.C. Miljø. Den betyder, at at de i alt cirka 40.000 tons organisk affald, der årligt smides ud fra koncernes 1.200 butikker, fremover skal omdannes til biobrændsel. Systemet er blevet testet i 10 fynske butikker. Det er gået så godt, at det nu bredes ud til alle Coop-butikker på Fyn, og inden for de næste to år vil aftalen omfatte samtlige af dagligvarekoncernens butikker.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter