Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Kvickly vil vise ansvarlighed

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 8 October 2013 kl. 05:40 af: Freja Thorbech

Med tre nye reklamefilm vil supermarkedskæden vise forbrugerne, at den tager ansvar i forhold til dyrevelfærd, økologi og miljø.

Der skal sætte fokus på Kvicklys engagement i ansvarlig fødevareproduktion.

Det mener supermarkedskæden, der derfor med tre film under overskriften 'Kvickly. Vi tager ansvaret', vil vise danskerne, hvad man konkret gør for at være ansvarlig. 

- Filmene markerer, at vi i Kvickly står sammen med kunderne om at styrke vores fælles værdier. Vi skal jo alle sammen have omtanke for dyrevelfærden, og det er op til os alle hver især at vælge fornuftigt, når vi køber ind. Men som en af landets største dagligvarekæder har vi et særligt ansvar. Vi kan gøre valget enklere for forbrugeren. Vi kan lægge kræfterne i og præge markedet i retning af større fødevareansvarlighed. Vi er allerede i fuld gang. Og det er blandt andet den historie, vi gerne vil dele, siger kædedirektør i Kvickly Jesper Faurholdt i en udtalelse.

Følger op på initiativer

Filmene havde premiere i sidste uge, og de følger efter en række konkrete initiativer, som forbrugerne allerede har stiftet bekendtskab med i Kvicklys 80 varehuse. Det drejer sig om stop for salg af buræg, lavere priser på økologiske varer, introduktion af skæve gulerødder og en forstærket indsats mod madspild.

LÆS OGSÅ: Supermarkedskæde stopper salg af buræg

Netop i forbindelse med indsatsen mod madspild var Kvickly og Coop i fredags repræsenteret ved et stort event mod madspild på Rådhuspladsen i København.

LÆS OGSÅ: Stjernekok og gratis overskudsmad sætter fokus på madspild 

Og Coop forsøger generelt at sætte miljøet på dagsordenen. Dagligvarekoncernen har netop indgået en aftale med med N.C. Miljø. Den betyder, at at de i alt cirka 40.000 tons organisk affald, der årligt smides ud fra koncernes 1.200 butikker, fremover skal omdannes til biobrændsel. Systemet er blevet testet i 10 fynske butikker. Det er gået så godt, at det nu bredes ud til alle Coop-butikker på Fyn, og inden for de næste to år vil aftalen omfatte samtlige af dagligvarekoncernens butikker.

LÆS OGSÅ: Coop sætter fokus på grønne idéer



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD