Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Kvickly hentede millioner på forbedringer: Søsterkæde følger nu efter

Foto: Superbrugsen



Tuesday den 9 February 2021 kl. 09:56 - Kilde: Butikslederen

Et særligt projekt styrkede driften i Kvickly, som ellers har været ramt af kroniske underskud. Den succes skal gentages i søsterkæden.

Da Kvickly kunne lande det blot andet overskud nogensinde i 2019 var et optimeringsprojekt kaldet HMO (Hverdag med overskud, red), en væsentlig del af forklaringen.

Med hjælp fra HMO-projektet har dagligvarekæden nemlig opnået driftsforbedringer for over 100 millioner kroner. Det skriver Butikslederen - et fagblad for Danmarks Leder Organisation, DLO.

De gode resultater har fået søsterkæden Superbrugsen med på vognen, og her lyder målsætningen på 65 millioner kroner over de kommende år.

- HMO har været en stor succes i Kvickly. Derfor har vi være nysgerrige på, om principperne kan overføres til SuperBrugsen Kæden. Det har analyser vist, at de kunne, og derfor har vi testet HMO i de 4 butikker i 2020, siger Jesper Gottschalck Jensen til Butikslederen. Han er kædedirektør i SuperBrugsen.

Mere samarbejde

HMO-projektet blev rullet ud i Kvickly med hjælp fra virksomheden PwC, som lagde ud med at analyse arbejdsgangene i alle kædens butikker.

Det blev grundlaget for det videre arbejde.

- Nogle af analysens konklusioner var, at varehusledelsen i langt højere grad skulle fokusere på prioritering af opgaver og fordeling af ressourcer. Desuden var et opmærksomhedspunkt at gøre op med silotænkning og facilitere samarbejde på tværs af varehusets afdelinger, skriver PwC.

- Der afholdes daglige tavlemøder, hvor dagens og ugens opgaver planlægges. Med de nye databaserede værktøjer er både ledelse og medarbejdere på forkant ift. planlægning af vareopfyldning og kassebemanding, skriver PwC på sin hjemmeside.

Find en længere gennemgang af HMO-projektet i Kvickly HER.

LÆS OGSÅ: Kvickly vil bruge millioner på tvangslukkede butikker

Læs hele artiklen på Butikslederen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD