Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Kvickly vil bruge millioner på tvangslukkede butikker

Foto: detailfolk.dk



Friday den 5 February 2021 kl. 09:43 af: Kristian Holgersen

En del af det overskud, som Kvickly lige nu skaber på salget af nonfood-varer, skal doneres til tvangslukkede specialbutikker.

I Kvickly bliver der solgt flere nonfood-varer end normalt, fordi den delvise nedlukning af samfundet sætter de fysiske specialbutikker ud af spillet for en stund.

At alle de store dagligvarebutikker - med få undtagelser - kan fortsætte med at sælge eksempelvis tøj og bøger til kunderne har affødt kritik fra flere sider, fordi det skaber en ulige konkurrence.

Kædedirektør i Kvickly, Torben B. Andersen, er opmærksom på situationen, så nu planlægger kæden at bruge overskuddet fra det ekstra salg af nonfood-varer i januar og februar til at markedsføre tvangslukkede butikker i de områder, hvor Kvickly har butikker.

Der bliver tale om et beløb omkring 7-10 millioner kroner.

- Vi går ind for sund konkurrence, men lige nu kan vi sælge varer, som vores naboer i specialbutikkerne ikke kan, siger Torben B. Andersen.

- Vi ønsker at være en del af et levende handelsmiljø – og det kræver levende specialbutikker. Efter Corona-nedlukningen er mange hårdt pressede. Så for at sikre, at der også i fremtiden er liv, hvor vi ligger, vil vi bruge overskuddet af vores ekstra salg til markedsføring af vores naboer, specialbutikkerne; alle dem, som lige nu er lukkede. Det er til fælles gavn, siger Torben B. Andersen.

Kvickly-kæden består af 67 butikker, som hver især vil kunne bruge omkring 100.000 kroner i lokal markedsføring.

Det er de enkelte varehuschefer og det lokale handelsliv, der skal bestemme, hvordan midlerne helt konkret skal bruges. Ifølge Coop kan det være annoncering, events og fremstød på sociale medier.

LÆS OGSÅ: Coop gør en ende på flere års Kvickly-tørke



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD