Kvickly vil bruge millioner på tvangslukkede butikker
En del af det overskud, som Kvickly lige nu skaber på salget af nonfood-varer, skal doneres til tvangslukkede specialbutikker.
I Kvickly bliver der solgt flere nonfood-varer end normalt, fordi den delvise nedlukning af samfundet sætter de fysiske specialbutikker ud af spillet for en stund.
At alle de store dagligvarebutikker - med få undtagelser - kan fortsætte med at sælge eksempelvis tøj og bøger til kunderne har affødt kritik fra flere sider, fordi det skaber en ulige konkurrence.
Kædedirektør i Kvickly, Torben B. Andersen, er opmærksom på situationen, så nu planlægger kæden at bruge overskuddet fra det ekstra salg af nonfood-varer i januar og februar til at markedsføre tvangslukkede butikker i de områder, hvor Kvickly har butikker.
Der bliver tale om et beløb omkring 7-10 millioner kroner.
- Vi går ind for sund konkurrence, men lige nu kan vi sælge varer, som vores naboer i specialbutikkerne ikke kan, siger Torben B. Andersen.
- Vi ønsker at være en del af et levende handelsmiljø – og det kræver levende specialbutikker. Efter Corona-nedlukningen er mange hårdt pressede. Så for at sikre, at der også i fremtiden er liv, hvor vi ligger, vil vi bruge overskuddet af vores ekstra salg til markedsføring af vores naboer, specialbutikkerne; alle dem, som lige nu er lukkede. Det er til fælles gavn, siger Torben B. Andersen.
Kvickly-kæden består af 67 butikker, som hver især vil kunne bruge omkring 100.000 kroner i lokal markedsføring.
Det er de enkelte varehuschefer og det lokale handelsliv, der skal bestemme, hvordan midlerne helt konkret skal bruges. Ifølge Coop kan det være annoncering, events og fremstød på sociale medier.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter