Kunders krav sidst i køen hos konkursramt friluft-forretning
Dansk onlineforretning med outdoor-salg er gået konkurs, men glemte at fortælle kunderne om det.
Hverken medarbejderne eller det offentlige var blevet betalt, og de erklærede derfor friluftsbutikken Seuf Outdoor for konkurs den 6. oktober. Det skriver Finans.dk
Problemet er dog, at en lang række kunder ikke blev informeret om konkursen og derfor fortsat kunne handle i butikken, dog uden at få deres varer leveret.
- Jeg har allerede fået en del henvendelser fra folk, der har betalt for varer, der aldrig er leveret, og leverandører, der ikke er blevet betalt. Deres krav bliver anmeldt og registreret i gældbogen, men det er pt. vanskeligt at vurdere, i hvor høj grad de vil få dækket deres krav, siger Nicolai Dyhr til Finans.
Han er advokat og partner hos Horten Advokatfirma og udpeget som kurator.
Sur situation
Kunderne skal dog ikke sætte næsen op efter den store erstatning. Det vurderer Benedicte Federspiel, chefkonsulent i Forbrugerrådet Tænk.
- Forbrugerne kommer i kassen med alle andre kreditorer. Det er en sur situation, fordi der er rigtig mange i den kasse. Normalt er der ikke en krone at hente til forbrugerne i den her type sager. Først får kurator selv og derefter er det medarbejderne, siger Benedicte Federspiel til Finans.
Nicolai Dyhr hører gerne fra kunder, der har bestilt varer hos Seuf mellem d. 22. september og 6. oktober.
LÆS OGSÅ: Stort dansk køkkenfirma går konkurs
Læs hele artiklen på Finans.dkFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter