Butikskæde rejser sig efter konkurs
Det så sort ud efter konkursen i 2014, men nu forventer dansk tøjkæde at åbne 10 nye butikker.
For to år siden måtte firmaet bag Solo-tøjkæden, Solo Clothing Company, erklære sig konkurs. Butikkerne undgik dengang lukning og efter en udfordrende periode, er den landsdækkende kæde nu ved at udvikle sig til en rentabel forretning i vækst. Det skriver Dansk Mode & Textil.
Virksomheden forventer således et driftsresultat på mellem 16 og 17 millioner kroner i 2017 og planlægger tilmed at åbne op til 10 nye butikker. Samtidig ser de på at etablere sig på det norske marked.
Mange butikker er en fordel
Solo Company har været igennem en omfattende omstrukturering og fundet frem til en ny måde at køre forretningen på. En af vækstmotorerne har været muligheden for at få hurtige leverancer, som gør det muligt at levere nye varer på under en måned. Samtidig har kædens mange butikker også været en klar fordel.
- Vi har stordriftsfordele, da vi har 32 butikker, hvoraf otte er åbnet i år. Da vi er så store, hænder det, at etablerede butikker, der ikke kan få drift i deres butik, retter henvendelse til os og spørger, om vi vil overtage deres foretagende, siger CEO i Solo Company, Keld Christensen, til Dansk Mode & Textil.
LÆS OGSÅ: 26 modebutikker overlever konkurs
Læs hele artiklen på Dansk Mode & TextilFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter