Dansk modebutik åbner første konceptbutik i USA
Modevirksomheden Nü har netop åbnet sin sjette butik i Danmark og åbner snart en konceptbutik i Los Angeles. Det bliver den første i udlandet.
Den danske modevirksomhed Nü har endnu engang vokseværk.
Således åbner den familieejede virksomhed snart sin første butik i USA. Hvis alt går efter planen, bliver det 17. september, og det bliver lige over for Ole Henriksens skønhedsklinik i Los Angeles. Placeringen ved Ole Henriksen er dog tilfældigt, fortæller direktør Lars Schacksen i et interview med detailfolk.dk.
- Historien er, at vi for halvandet år siden via Udenrigsministeriets program Vitus sammen med ni andre virksomheder fra alle mulige brancher blev udvalgt til at prøve kræfter i udlandet.
- Vi valgte USA, fordi vi tror på vækstmulighed derovre, eftersom vores tøj er tilpas anderledes i forhold til, hvad amerikanere går i, fortæller Lars Schacksen til detailfolk.dk.
Nüs butik i Los Angeles bliver den første uden for Danmark.
Virksomheden har siden sidste år forsøgt at bryde igennem på det amerikanske marked. Først med etablering af et salgskontor i Los Angeles og deltagelse på messer i både Los Angeles og New York.
Fik mulighed via eliteprogram
Vitus-programmet, som er Eksportrådets eliteprogram under Udenrigsministeriet, blev søsat i 2010 målrettet udvalgte små og mellemstore danske virksomheder med et særligt højt internationalt vækstpotentiale.
Programmet hjælper en udvalgt gruppe af virksomheder - typisk 10 per hold - med at kickstarte eksporten både hurtigt og effektivt. Der er fokus på konkrete salgsaktiviteter for at sikre eksportordrer og på at sikre et solidt fodfæste for virksomheden på det pågældende marked inden for 12 måneder.
Nü er ifølge virksomheden selv 'mode defineret ved et moderne, provokerende og laid-back-design udtrykt på en sexet og glamourøs måde' og er fem gange blevet kåret af Børsen som Gazelle-virksomhed - senest i 2010.
LÆS OGSÅ: Sådan vil Danmarks næststørste modekoncern indtage USA
Har åbnet sjette butik i Danmark
Sammen med sin kone Jannie Schacksen introducerede Lars Schacksen fashionbrandet Nü på det danske marked i 1997.
Udover den kommende konceptbutik i USA har Nü netop åbnet sin sjette butik i Danmark med placering i Kolding Storcenter. Jannie og Lars Schacksen ejer selv fem af butikkerne, mens den sidste er via en franchisetager.
Nüs kollektioner forhandles i butikker i Danmark og på eksportmarkederne Norge, Sverige, Finland, Island, Tyskland, England, Irland, Frankrig, Holland, Belgien, Schweiz, Østrig, Italien, Canada, USA og Australien.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter