Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Kundernes ønsker får Dagrofa til at opdatere uddannelse

Foto: Meny



Friday den 16 April 2021 kl. 11:53 af: Kristian Holgersen

Medarbejdernes viden skal matche kundernes ønsker og behov. Derfor opdaterer Dagrofa nu uddannelsen for salgsassistenter.

Dagrofa indfører et nyt klimamodul på uddannelsen for salgsassistenter. Det skriver fødevarekoncernen, som står bag kæderne Meny, Spar, Min Købmand og Let-Køb, i en pressemeddelelse.

Medarbejderne skal nemlig være endnu bedre klædt på til at rådgive kunderne om klimaspørgsmål, når der gælder dagligvareindkøb, lyder forklaringen.

- I Dagrofa ser vi en klar tendens til, at vores kunder bliver mere og mere bevidste om, hvordan de med deres indkøb kan påvirke klimaet. For os handler det om at matche medarbejdernes viden og kompetencer med kundernes ønsker og behov, siger Laura Marie Larsen, HR direktør hos Dagrofa.

- Desuden vægter vi vores medarbejderes kompetenceudvikling, blandt andet via en række interne uddannelser. Med vores klimamodul for vores elever lægger vi endnu et lag på vores ambition om at have de mest kompetente medarbejdere, siger hun.

Ifølge en undersøgelse fra Madkulturen - en organisation under Fødevareministeriet - er mere end halvdelen af danskerne interesserede i at leve mere klimavenligt.

Salgsassistenterne er ude blandt kunderne og taler med dem på daglig basis, så de har gode forudsætninger for at inspirere og vejlede forbrugerne, mener Laura Marie Larsen.

- Kunderne vil gerne leve mere klimavenligt, men har brug for personlig vejledning, og det klæder vi vores personale grundigt på til med klimamodulet. Eleverne lærer desuden, hvordan de kan indføre klimavenlige tiltag i deres butikker, og afprøver det i praksis som en del af uddannelsen, siger HR-direktøren.

Projektet er støttet af KFI.

LÆS OGSÅ: Dagrofa henter ny kædedirektør i succesfuldt modebrand



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD