Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Kunder er skeptiske over for butikkernes digitale påfund

Foto: Dibs Payment Services



Monday den 5 September 2022 kl. 10:56 af: Kristian Holgersen

Butikkernes egne apps giver ikke fordele nok, mener en del kunder, og endnu flere rynker på næsen af avancerede påfund som virtual reality.

Det skorter ikke på digitale universer, koncepter og apps i detailhandlen.

Og selvom forbrugerne nok lige så godt kan vænne sig til en verden domineret af digitale løsninger, så er de ikke altid lige begejstrede, lyder det fra techselskabet Adyen, som holder øje med udviklingen ude i butikkerne.

Fire ud af ti forbrugere synes ikke, at butikkernes egne apps giver fordele nok, mens halvdelen mener, at detailvirksomhederne bør udnytte teknologiens muligheder til at gøre loyalitetsprogrammer og kundeklubber nemmere at bruge. Det viser en undersøgelse fra Adyen.

- Det, mange gør forkert i dag, er, at de først ser på, hvilke teknologiskes løsninger der findes, hvorefter de implementerer de løsninger, som ser godt ud på papiret, men som for netop den specifikke butiks kunder slet ikke er relevante, siger Tobias Lindh, adm. direktør for Adyen i Norden og Baltikum, i en pressemeddelelse.

- I stedet for at forbedre handlen, giver det den modsatte effekt. I dag er der ingen, der ønsker at skulle downloade endnu en app eller få et nyt medlemskort at holde styr på.

De mere avancerede påfund - eksempelvis brug af virtual reality og augmented reality - kan kun en ud af ti forbrugere se fidusen i.

- Detailhandlen må acceptere, at den almene danske forbruger ikke er interesseret i al mulig fancy teknologi. De vil blot have en god og personlig service – og ikke blive tvunget til at benytte teknologiske løsninger, som ikke bidrager, men i stedet mindsker shoppingoplevelsen, idet den bliver for kompliceret, siger Tobias Lindh.

- I stedet bør virksomheder gennem en dyb kundeforståelse og et sammenkoblet system se på teknologien som et værktøj til at tage kundeoplevelsen til næste niveau. På den måde undgår man, at teknologi ikke blot bliver spil for gallerierne, siger han.

LÆS OGSÅ: Magasin går i luften med digitalt univers til 740.000 danskere



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD