Kunder er skeptiske over for butikkernes digitale påfund
Butikkernes egne apps giver ikke fordele nok, mener en del kunder, og endnu flere rynker på næsen af avancerede påfund som virtual reality.
Det skorter ikke på digitale universer, koncepter og apps i detailhandlen.
Og selvom forbrugerne nok lige så godt kan vænne sig til en verden domineret af digitale løsninger, så er de ikke altid lige begejstrede, lyder det fra techselskabet Adyen, som holder øje med udviklingen ude i butikkerne.
Fire ud af ti forbrugere synes ikke, at butikkernes egne apps giver fordele nok, mens halvdelen mener, at detailvirksomhederne bør udnytte teknologiens muligheder til at gøre loyalitetsprogrammer og kundeklubber nemmere at bruge. Det viser en undersøgelse fra Adyen.
- Det, mange gør forkert i dag, er, at de først ser på, hvilke teknologiskes løsninger der findes, hvorefter de implementerer de løsninger, som ser godt ud på papiret, men som for netop den specifikke butiks kunder slet ikke er relevante, siger Tobias Lindh, adm. direktør for Adyen i Norden og Baltikum, i en pressemeddelelse.
- I stedet for at forbedre handlen, giver det den modsatte effekt. I dag er der ingen, der ønsker at skulle downloade endnu en app eller få et nyt medlemskort at holde styr på.
De mere avancerede påfund - eksempelvis brug af virtual reality og augmented reality - kan kun en ud af ti forbrugere se fidusen i.
- Detailhandlen må acceptere, at den almene danske forbruger ikke er interesseret i al mulig fancy teknologi. De vil blot have en god og personlig service – og ikke blive tvunget til at benytte teknologiske løsninger, som ikke bidrager, men i stedet mindsker shoppingoplevelsen, idet den bliver for kompliceret, siger Tobias Lindh.
- I stedet bør virksomheder gennem en dyb kundeforståelse og et sammenkoblet system se på teknologien som et værktøj til at tage kundeoplevelsen til næste niveau. På den måde undgår man, at teknologi ikke blot bliver spil for gallerierne, siger han.
LÆS OGSÅ: Magasin går i luften med digitalt univers til 740.000 danskere
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter