Færre forhandlere og digitalt fokus banker gang i salget
Allerede nu har dansk designbrand solgt lige så meget som hele sidste år på sin egen netbutik. Direktør forklarer strategien.
Det skulle vise sig at være starten på en stærk vækstperiode, da det danske designbrand Sackit lancerede en ny netbutik i januar 2021.
Lige nu har Sackit kurs mod den niende rekord på toplinjen i træk, skriver virksomheden i en pressemeddelelse, hvor strategien bliver lagt frem.
Antallet af eksterne forhandlere er blevet skåret væsentligt ned til fordel for direkte salg til kunderne gennem egen netbutik. Ifølge oplysninger fra Detailwatch har sackIt sagt farvel til 41 forhandlere og står nu blot tilbage med ni.
- Det blev klart for os, at vi var nødt til at få mere gang i vores egen webshop, hvis vi ville fortsætte vores vækst, siger Kriftoffer Glerup, direktør og stifter af Sackit.
- Det har mildest talt været et par udfordrende år med corona, nedlukninger og forsyningskrise. Men det er vi heldigvis kommet godt ud af – takket være vores digitale omstilling, siger han.
Salget i netbutikken gik fra otte millioner kroner i 2020 til knap 44 millioner i 2021. Og udviklingen fortsætter, fortæller Kristoffer Glerup. Netbutikken ramte allerede sidste års omsætning i udgangen af juni.
- Vi brugte over fire gange så meget på digital markedsføring i 2021 end vi gjorde i 2020, og kommer til at bruge endnu mere på det i år. Men vi ser til gengæld også, at langt flere nu køber direkte hos os, siger direktøren.
Sackit blev stiftet i Aalborg i 2012 af Kristoffer Glerup, der i dag ejer virksomheden sammen med Peter Terkelsen. Sackit omsætter årligt for et knap trecifret millionbeløb på 30 markeder verden over.
LÆS OGSÅ: Dansk designkæde gør klar til de første butiksåbninger i Asien
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Lars Larsen Groups møbelselskab har den store tegnebog fremme
Voldsom udgiftspost koster designbrand en rekord på bundlinjen
Designvirksomhed vinder over detailgigant i andet forsøg
Designkæde starter vild ekspansion med rekordregnskab i ryggen
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter