Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Kæmpe socialt medie skruer op for e-handel

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 9 February 2021 kl. 11:06 - Kilde: Financial Times

Snart kan brugere på et af de største sociale medier tjene penge på nethandel. Det optrapper konkurrencen med Facebook.

Det sociale medie Tiktok, som har omkring en milliard brugere verden over, indleder en satsning på nethandel, skriver Financial Times.

Blandt nyhederne for 2021 er en funktion, hvor brugere kan dele links til produkter og få udbetalt provision. En slags tv-shop på mobilen, hvor brugerne kan se videopræsentationer af produkter, som de de derefter kan købe ved hjælp af få klik, skulle også være på tegnebrættet.

Ifølge Financial Times er satsningen en optrapning af konkurrencen med Facebook, som gennem den senere tid har satset på at gøre e-handel til en større del af platformen. Eksempelvis gennem oprettelsen af en stor handelsplads, hvor brugerne kan sælge brugte varer til hinanden.

- Dette træk (fra TikTok, red) giver absolut mening, når vi tager højde for den hurtige stigning i sociale handelsformater på platforme som Facebook, Instagram og deslige, siger Duncan Southgate til amerikanske Vogue Business. Han er direktør hos konsulenthuset Kantars Insights.

Allerede i oktober sidste år indgik TikTok en aftale med portalen Shopify.

LÆS OGSÅ: Butikker lukker på stribe: Bliver presset af sociale medier

Læs hele artiklen på Financial Times


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD