Kæmpe socialt medie skruer op for e-handel
Snart kan brugere på et af de største sociale medier tjene penge på nethandel. Det optrapper konkurrencen med Facebook.
Det sociale medie Tiktok, som har omkring en milliard brugere verden over, indleder en satsning på nethandel, skriver Financial Times.
Blandt nyhederne for 2021 er en funktion, hvor brugere kan dele links til produkter og få udbetalt provision. En slags tv-shop på mobilen, hvor brugerne kan se videopræsentationer af produkter, som de de derefter kan købe ved hjælp af få klik, skulle også være på tegnebrættet.
Ifølge Financial Times er satsningen en optrapning af konkurrencen med Facebook, som gennem den senere tid har satset på at gøre e-handel til en større del af platformen. Eksempelvis gennem oprettelsen af en stor handelsplads, hvor brugerne kan sælge brugte varer til hinanden.
- Dette træk (fra TikTok, red) giver absolut mening, når vi tager højde for den hurtige stigning i sociale handelsformater på platforme som Facebook, Instagram og deslige, siger Duncan Southgate til amerikanske Vogue Business. Han er direktør hos konsulenthuset Kantars Insights.
Allerede i oktober sidste år indgik TikTok en aftale med portalen Shopify.
LÆS OGSÅ: Butikker lukker på stribe: Bliver presset af sociale medier
Læs hele artiklen på Financial TimesFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter