Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Kjolekæde har det svært

Foto: detailfolk.dk



Monday den 9 December 2013 kl. 09:43 - Kilde: Børsen

Færre bryllupper og et generationsskifte har kostet familievirksomheden Lilly røde tal på bundlinjen. Nu ændres strategien.

De faldende danske bryllupstal gør det sværere at være brudekjoleforhandler i Danmark.

Det har den vejlensiske brudekjolevirksomhed Lilly måtte sande. Kæden har de seneste fire år tabt 23 millioner kroner før skat, mens det seneste regnskab viser et minus på mere end 11 millioner kroner, skriver Børsen.

Det er især de faldende danske bryllupstal, der har haft en stor betydning. Sidste år var der ifølge Danmarks Statistik 28.500 vielser. Det er færre end tidligere, og samtidig foregik kun en tredjedel af vielserne sidste år i kirke.

Et netop afsluttet generationsskifte har dog også kostet familiekæden med syv danske butikker dyrt. Adm. direktør Anne Kathrine Rantzau fortæller til Børsen, at omsætningen fremover især skal hentes ved salg af kjoler til andre forhandlere i Danmark og Europa, men hun vil dog ikke love sorte tal på bundlinjen allerede næste år.

LÆS OGSÅ: Smykkekæde jagter kærligheden

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD