Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Kendte iværksættere starter europæisk satsning med flagskibsbutik

Foto: PR-foto



Thursday den 3 September 2020 kl. 09:44 - Kilde: Børsen

Efter forretningen er vokset eksplosivt herhjemme, bruger ungt herretøjsbrand nu millioner på en europæisk satsning.

Herretøjsbrandet Shaping New Tomorrow er på ganske kort tid gået fra at være forhåbningsfulde deltagere i DR-programmet Løvens Hule til at have en vildt voksende forretning med en toplinje på den gode side af 100 millioner kroner.

Nu venter en større europæisk satsning, hvor Shaping New Tomorrow i første omgang fokuserer på Tyskland med en investering på 20 millioner kroner at gøre godt med. Det skriver Børsen.

I den tyske by Hamborg åbner herretøjsbrandet en flagskibsbutik med et salgsareal på hele 300 m2. Flere kan meget vel være på vej.

- Det store fokus er Tyskland, Østrig og Schweiz. Hamborg-butikken er, hvor vi skal vise, at vi kan lykkedes med det, og så er planen at skalere videre med flere butikker ned gennem Tyskland, siger adm. direktør Kasper Ulrich til Børsen.

Kæmpe fremgang sidste år

I det seneste årsregnskab, som gælder for 2018/19, er fremgangen svær at overse. Toplinjen vokser 225 procent til den gode side af 100 millioner kroner, mens overskuddet bliver mere end fordoblet til 29 millioner før skat.

Shaping New Tomorrow sælger herretøj i strækbare materialer, og det har været en opskrift på succes, mener den administrerende direktør.

- Med vores tilgang og de nye materialer, som vi anvender i vores tøj, rammer vi direkte ned i en tendens, hvor herremoden også i business segmentet er blevet langt mere afslappet, siger Kasper Ulrich i en pressemeddelelse.

- Vi stræber hele tiden efter at gøre den bedste kvalitet på markedet bedre og levere til den mest fordelagtige prissætning. Det er det, der er grundlaget for vores vækst, fortsætter han.

Indtil videre har Shaping New Tomorrow to fysiske butikker - en i hjembyen Aalborg og en i København. De stod til sammen for 30 procent af omsætningen. Resten bliver hentet online, hvor herretøjsbrandet regner med at skrue op for indsatsen.

LÆS OGSÅ: Overskudsgivende modekæde begynder at lukke butikker

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD