Overskudsgivende modekæde begynder at lukke butikker
Ball Group
- Driver Zizzi-butikker i flere lande, hvor der er fokus på kollektioner til kvinder fra størrelse 42. Tøjet er også at finde hos eksterne forhandlere.
- I 2019 skiftede Ball Group ejer. Kapitalfonden Axcel solgte modekoncernen til den tyske kapitalfond Findos.
- I 2016 frasolgte Ball Group alle sine brands på nær Zizzi. Det skete efter en svær periode, hvor bundlinjen var helt nede i minus 41 millioner kroner.
Omsætning
2019: 711.452 mio. kr
2018: 590.712 .
2017: 484.430
Resultat
2019: 21.987 mio. kr.
2018: 23.764
2017: (2.972)
EBITDA
2019: 48.726 mio. kr.
2018: 51.477
2017: 15.806
Kilde: Ball Group ApS, Annual report 2019
En gennemgang af butikkerne fører til flere lukninger i en stor dansk modekæde, som ellers har kørt med pæne overskud.
Allerede inden sommerferien blev planerne om at lukke en række butikker i modekæden Zizzi bragt på banen. Nu bliver de så til virkelighed.
Efter en gennemgang af butiksnetværket lukker seks ud af landets 40 Zizzi-butikker. Det skriver Jydske Vestkysten, som har oplysningen fra Gunn Inger Hansen. Hun er Retail Director i modekoncernen Ball Group, som står bag Zizzi.
Ved en tidligere lejlighed har den administrerende direktør for Ball Group - Kuno Kildetoft - i Børsen luftet muligheden for at lukke hver femte af Zizzi-butikkerne inden årets udgang. I stedet skal der skrues op for satsningen på nettet.
I alt har modekæden omkring 110 butikker fordelt på flere markeder.
Solide nøgletal
Beslutningen om at lukke butikker er ikke blevet taget i slipstrømmen på en krise. Tværtimod.
I årsrapporten for 2019 kan Ball Group præsentere en række solide nøgletal. Toplinjen går fra 590 millioner kroner til 711 millioner, mens bundlinjen nogenlunde holder niveau.
- 2019 var endnu et succesfuldt år for Ball Group, slår ledelsen fast i årsrapporten.
- Gennem en periode på fire år er Ball Group gået fra at være rodfæstet som en traditionel engros- og franchisevirksomheden til at være et selskab med egne butikker, e-handel og engroshandel, skriver ledelsen og fortsætter:
- Virksomheden står med en stærk driftsmodel til fremtiden.
Inden coronakrisen regnede Ball Group med at styrke toplinjen i det indeværende regnskabsår. Men nu er de positive forventninger skudt til hjørne. Ledelsen kan endnu ikke gennemskue krisens fulde konsekvenser.
LÆS OGSÅ: Tidligere Dagrofa-mand bliver direktør for stor modekæde
Læs hele artiklen på Jydske VestkystenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter