Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Velkørende modekoncern vil lukke op mod hver femte butik

Foto: detailfolk.dk



Om Ball Group

- Har 110 Zizzi-butikker i flere lande, hvor der er fokus på kollektioner til kvinder fra størrelse 42. Tøjet er også at finde hos eksterne forhandlere.

- I 2019 skiftede Ball Group ejer. Kapitalfonden Axcel solgte modekoncernen til den tyske kapitalfond Findos.

- I 2016 frasolgte Ball Group alle sine brands på nær Zizzi. Det skete efter en svær periode, hvor bundlinjen var helt nede i minus 41 millioner kroner.

Omsætning
2019: 711.452 mio. kr
2018: 590.712 .
2017: 484.430
2016: 398.181
2015: 576.667

Resultat
2019: 21.987 mio. kr.
2018: 23.764
2017: (2.972)
2016: 10.955
2015: (41.353)

EBITDA
2019: 48.726 mio. kr.
2018: 51.477
2017: 15.806
2016: 7.375
2015: (13.380)

Kilde: Ball Group ApS, Annual report 2019

Wednesday den 17 June 2020 kl. 09:50 - Kilde: Børsen

Coronakrisen får modekoncern til at accelerere på nettet - og det betyder færre butikker. Hver tiende lejemål er allerede opsagt.

Modekoncernen Ball Group vil lukke en betydelig del af sine 110 Zizzi-butikker, der sælger tøj til kvinder fra størrelse 42. Det skriver Børsen.

Allerede i foråret opsagde Ball Group en tiendedel af butikkerne, og inden årsskiftet kan der meget vel være tale om en femtedel, lyder meldingen fra den adm. direktør. Han satser i stedet på nettet.

- Coronakrisen får os til at accelerere online, siger Kuno Kildetoft til Børsen.

- Vi har haft succes de senere år, fordi vi har turdet tage beslutninger om at lukke fysiske butikker, og jeg er helt overbevist om, at salget vil fortsætte med at stige online – enten i vores egen e-commerce eller via onlineforretninger eller platforme som Zalando, Boozt, Amazon og Otto. Vi har ingen faste planer om, at vi skal have 46 eller 36 eller 26 fysiske butikker. Vi skal være der, hvor kunderne er, siger han.

Solide nøgletal

Beslutningen om at lukke butikker og i stedet skrue op for satsningen på nettet er ikke blevet taget i slipstrømmen på en krise. Tværtimod.

I årsrapporten for 2019, som netop er offentliggjort, kan Ball Group præsentere en række solide nøgletal. Toplinjen går fra 590 millioner kroner til 711 millioner, mens bundlinjen nogenlunde holder niveau.

- 2019 var endnu et succesfuldt år for Ball Group, slår ledelsen fast i årsrapporten.

- Gennem en periode på fire år er Ball Group gået fra at være rodfæstet som en traditionel engros- og franchisevirksomheden til at være et selskab med egne butikker, e-handel og engroshandel, skriver ledelsen.

- Virksomheden står med en stærk driftsmodel til fremtiden.

Inden coronakrisen regnede Ball Group med at styrke toplinjen. Men nu er de positive forventninger skudt til hjørne. Ledelsen kan endnu ikke gennemskue krisens fulde konsekvenser.

LÆS OGSÅ: Modekoncern: Vi lukker disse 17 butikker

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD