Overvandt kriseår: Nu er tøjkoncern solgt
Om Ball Group
Har over 120 Zizzi-butikker i flere lande, hvor der er fokus på kollektioner til kurvede kvinder.
Tøjet er også at finde hos eksterne forhandlere.
Omsætning
2018: 590.712 mio. kr.
2017: 484.430
2016: 398.181
2015: 576.667
Resultat
2018: 23.764 mio. kr.
2017: (2.972)
2016: 10.955
2015: (41.353)
EBITDA
2018: 51.477 mio. kr.
2017: 15.806
2016: 7.375
2015: (13.380)
Ansatte:
2018: 471
2017: 398
2016: 334
2015: 373
Fra ledelsesberetningen:
- Væksten i omsætning blev realiseret gennem en stigning i online salg, en stigning i antallet af egne butikker og en stigning i omsætningen fra internationale grossistkunder.
Kilder: Annual report 2018 / ball-group.com
En dansk tøjkoncern, som har over 120 butikker og en svulmende bundlinje, kommer på nye hænder.
Kapitalfonden Axcel har solgt Ball Group. Det er koncernen bag tøjkæden Zizzi, hvor fokus er på kurvede kvinder, skriver Børsen.
Prisen bliver ikke lagt frem, men køberen er den tyske kapitalfond Findos Invester, der i forvejen har det danskbaserede jeans-mærke Mos Mosh i folden.
- At vi nu sælger, vidner om, at vi har været i stand til at eksekvere vores plan om at transformere Ball Group til ledende aktør i nichemarkedet for plus-size mode, lyder det i en skriftlig kommentar fra Asbjørn Mosgaard Hyldgaard til Børsen. Han er ansvarlig for investeringen hos Axcel.
- Resultaterne de sidste tre år vidner om, at Kuno Kildetoft (adm. direktør Ball Group, red.) og hans team har leveret et eminent arbejde, der til fulde lever op til vores forventninger, fortsætter han.
Forbi kriseår
I 2016 frasolgte Ball Group alle sine brands på nær Zizzi. Det skete efter en svær periode, hvor bundlinjen var helt nede i minus 41 millioner kroner.
Men gennem de seneste år er koncernen igen kommet på fode.
Omsætningen for 2018 vokser med over 100 millioner kroner til 590 millioner, mens den primære drift også tager et tigerspring og lander på 51,5 millioner. Bundlinjen går fra minus til et plus på 23,8 millioner.
- 2018 var et succesfuldt år for Ball Group. Mere end noget andet markerer året fuldførelsen af den strategi og transformationsproces, der blev sat i værk i 2016, skriver ledelsen i en kommentar til regnskabet.
Tidligere satsede Ball Group på at have franchisebutikker, men nu er koncernen gået over til en forretningsmodel, hvor man selv ejer sine butikker. Samtidig er der skruet op for nethandlen.
LÆS OGSÅ: Modebrand tjener mindre end ventet
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter