Kendte investorer skyder millioner i Biva
Møbelkæden Biva får nu en massiv penge-indsprøjtning fra to kendte investorer, som kan se et stort potentiale i virksomheden.
To kendte erhvervsfolk investerer nu et tocifret millionbeløb i møbelkæden Biva, som er tilbage på markedet efter en konkurs i 2013.
Det skriver Biva i en pressemeddelelse.
De to kendte ansigter er stifteren af Stylepit, Christian Bjerre Kusk, og Jimmy Maymann, som tidligere har været administrerende direktør for netavisen Huffington Post. Deres pengeindsprøjtning skal gøre Biva førende på markedet.
- Vi er stolte af at byde så kompetente profiler velkommen ombord i Biva 2.0, som i modsætning til det gamle Biva er et online møbelhus med flagskibsbutikker i Aalborg, Fredericia og København, siger Jesper Jørgensen i pressemeddelelsen. Han er administrerende direktør i Biva.
- Vi får nu skudt et tocifret millionbeløb ind i virksomheden, som kan hjælpe os med at blive Danmarks førende online møbelhus, fortsætter han.
Bliver bestyrelsesformand
Udover at investere penge i møbelkæden, så bliver Jimmy Maymann også indsat som bestyrelsesformand.
- Biva har de seneste år undergået en transformation fra old school butiksvirksomhed til at træde ind på den online scene. Den rejse har Jesper og Rune (stifterne af det nye Biva, red.) taget første skridt på, men som jeg ser det, er det kun begyndelsen, siger Jimmy Maymann i pressemeddelelsen.
- Der et stort potentiale for med en fokuseret omnichannel strategi at gøre virksomheden skalérbar. Derfor går jeg nu ind i Biva, ikke kun med kapital men også med en del af min tid, siger den nye bestyrelsesformand i pressemeddelelsen.
Store ambitioner
Biva gik konkurs i 2013, men året efter blev møbelkæden ført videre af et nyt hold med Jesper Jørgensen og Rune Furbo i spidsen. De to gik efter at genskabe en moderne version af møbelkæden.
- Både Rune og jeg elsker møbler og elsker Biva. Vi havde begge været der i mange år, så det lå til højrebenet at tænke den vej. Vi var meget engagerede i det tidligere Biva og blandede os i alt, hvad vi kunne komme til og har set en masse ting, som blev gjort forkert. Derfor mente vi også, at vi havde ballasten til at gøre det rigtigt, sagde Jesper Jørgensen dengang til Detailfolk.dk
Allerede dengang var ambitionerne store.
- Visionen for firmaet er at blive Skandinaviens største online møbelhandel. Og det skal vi gerne inden for fem år, sagde Jesper Jørgensen.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter