Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Biva-konkurs rejser debat om kunders rettigheder

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 11 July 2013 kl. 08:50 - Kilde: BT.dk

Forbrugerrådet og Dansk Folkeparti vil sikre kundernes rettigheder, når de har penge eller varer til gode i en konkursramt butik.

Kunderne skal stå bedre, hvis en virksomhed går konkurs.

I hvert fald hvis det står til Forbrugerrådet og Dansk Folkeparti. Udmeldingen kommer efter, at flere kunder sandsynligvis kan vinke farvel til de penge eller varer, de har til gode hos Biva Tæppeland, der gik konkurs for nyligt. Det skriver BT.

LÆS OGSÅ: Biva og Tæppeland går konkurs

Som reglerne er i dag, får kuratorer, ansatte og større samarbejdspartnere alle udbetalt penge, inden turen kommer til kunderne. Hos Forbrugerrådet så man gerne, at loven blev ændret og kunderne prioriteret højere. Det fortæller Benedicte Federspiel, der er chefkonsulent for Forbrugerrådet, til BT. Dansk Folkepartis skatteordfører, Dennis Flydtkjær, er lydhør over for forslaget, da han mener, at forbrugerne ikke har samme mulighed for at kigge butikkernes regnskaber efter i sømmene som banker og kreditorer, fortæller han til avisen.

LÆS OGSÅ: Biva-kunder har 8 millioner til gode

Læs hele artiklen på BT.dk


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD