Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Kæde styrker igen salget: Vi har fundet opskriften

Foto: BabySam



Monday den 14 January 2019 kl. 11:09 af: Kristian Holgersen

Omsætningen fortsætter med at vokse hos babykæde, hvor direktøren nu øjner et oplagt hul i markedet.

BabySam fortsætter med at lægge afstand til de svære år efter finanskrisen, hvor kæden tabte 600 millioner kroner.

I årsregnskabet for 2017/18 går omsætningen frem for fjerde gang i træk og lander på 500 millioner kroner - fem procent bedre end sidst.

Gennem regnskabsåret har BabySam investeret et tocifret millionbeløb i sine digitale og fysiske salgsplatforme. Det har givet pote, forklarer koncernens administrerende direktør i en pressemeddelelse.

- Vi har fundet opskriften på den gode kundeoplevelse i samspillet mellem digitale løsninger, indbydende butikker og værdifuld rådgivning fra medarbejdere, siger Kenneth Nørgaard.

Driftsresultatet (EBITDA) før engangsomkostninger stiger ni procent til 34
millioner kroner, men bundlinjen bliver mere end halveret til 12 millioner.

Nethandlen giver flere kunder i butikkerne

Mest markant er væksten på nettet, hvor salget går 29 procent frem. Det har været med til at øge andelen Click & Collect-ordrer med 50 procent.

- Når kunderne køber varerne derhjemme og henter dem i nærmeste butik, øger det aktivitetsniveauet og salget i de fysiske butikker markant, skriver BabySam i pressemeddelelsen.

- Fortsatte investeringer i web-platform, økonomisystem (ERP) og digitale løsninger i butikkerne skal styrke omnichannel-salget yderligere og udbygge BabySams førende markedsposition i de kommende år, hvor antallet af nyfødte forventes at stige, fortsættes der.

Går efter legetøj

Konkursen hos Top-Toy har desuden fået direktøren til at gøre legetøj til et nyt indsatsområde.

- Vi ser et hul i markedet, efter at Top-Toy er lukket, så vi vil lægge mere legetøj, inden for læring og andet, ind i sortimentet, siger Kenneth Nørgaard til Finans.

- Det er et eksempel på, at med den aktuelle udvikling i detailhandlen er det afgørende at kunne agere hurtigt efter forandringer, fortsætter han.

LÆS OGSÅ: Kæde af babybutikker starter elevuddannelse



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD