Kæde styrker igen salget: Vi har fundet opskriften
Omsætningen fortsætter med at vokse hos babykæde, hvor direktøren nu øjner et oplagt hul i markedet.
BabySam fortsætter med at lægge afstand til de svære år efter finanskrisen, hvor kæden tabte 600 millioner kroner.
I årsregnskabet for 2017/18 går omsætningen frem for fjerde gang i træk og lander på 500 millioner kroner - fem procent bedre end sidst.
Gennem regnskabsåret har BabySam investeret et tocifret millionbeløb i sine digitale og fysiske salgsplatforme. Det har givet pote, forklarer koncernens administrerende direktør i en pressemeddelelse.
- Vi har fundet opskriften på den gode kundeoplevelse i samspillet mellem digitale løsninger, indbydende butikker og værdifuld rådgivning fra medarbejdere, siger Kenneth Nørgaard.
Driftsresultatet (EBITDA) før engangsomkostninger stiger ni procent til 34
millioner kroner, men bundlinjen bliver mere end halveret til 12 millioner.
Nethandlen giver flere kunder i butikkerne
Mest markant er væksten på nettet, hvor salget går 29 procent frem. Det har været med til at øge andelen Click & Collect-ordrer med 50 procent.
- Når kunderne køber varerne derhjemme og henter dem i nærmeste butik, øger det aktivitetsniveauet og salget i de fysiske butikker markant, skriver BabySam i pressemeddelelsen.
- Fortsatte investeringer i web-platform, økonomisystem (ERP) og digitale løsninger i butikkerne skal styrke omnichannel-salget yderligere og udbygge BabySams førende markedsposition i de kommende år, hvor antallet af nyfødte forventes at stige, fortsættes der.
Går efter legetøj
Konkursen hos Top-Toy har desuden fået direktøren til at gøre legetøj til et nyt indsatsområde.
- Vi ser et hul i markedet, efter at Top-Toy er lukket, så vi vil lægge mere legetøj, inden for læring og andet, ind i sortimentet, siger Kenneth Nørgaard til Finans.
- Det er et eksempel på, at med den aktuelle udvikling i detailhandlen er det afgørende at kunne agere hurtigt efter forandringer, fortsætter han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter