Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Legetøjskoncern satser på nyt baby-koncept

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 27 June 2017 kl. 09:06 af: Kristian Holgersen

Skandinaviens største legetøjsforhandler vil nu også sælge babyudstyr. - Vi har en stærk forretningsstrategi, siger topchef.

Salg af legetøj til børn og barnlige sjæle er ikke længere nok for koncernen bag de kendte kæder BR og Toys”R”Us. Med et helt nyt koncept under armen vil Top-Toy nemlig udvide forretningen med babyudstyr, fremgår det af en pressemeddelelse fra koncernen.

Konceptet hedder Babies’’R’’Us. Og som navnet antyder bliver det en del af Toys’’R’’Us-kæden, der i øjeblikket har 65 nordiske butikker. I første omgang bliver tiltaget afprøvet i to svenske butikker, hvor de nye babyafdelinger vil blive indrettet som en selvstændig butik i butikken.

- I mere end 50 år har vores spidskompetence været legetøjsmarkedet, hvor vi har haft succes med at blande glæden ved leg og et ønske om at være helt tæt på kunden og overgå deres forventninger, siger Søren Torp Larsen, CEO hos Top-Toy i pressemeddelelsen.

- Nu er vi klar til at træde ind på nye produktområder og afsøge nye forretningsmuligheder. Vi har en stærk forretningsstrategi til vores satsning, og vi kan ikke vente med at lancere konceptet – det er virkelig noget, vi glæder os til hos Top-Toy, fortsætter han.

De to testbutikker ligger i Kungans Kurva og Helsingborg. Men hvis projektet går godt, vil butikker i resten af Norden følge trop.

Som i USA

Babyafdelingerne vil blandt andet have klapvogne, møbler, autosæder og babytøj til salg på hylderne. Konceptet er nyt i Norden, men kendt i en lang række andre lande som Tyskland, Frankrig, England og naturligvis USA.

- Vi forventer, at Babies”R”Us vil blive taget godt imod hos de skandinaviske familier, fordi vi tilbyder ét samlet sted for sjove, seje og populære produkter. På den måde gør vi det praktisk og nemt at købe ind til sit spædbarn, siger Søren Torp.

- Ved at imødekomme familiernes behov viser Top-Toy, at vi hele tiden tilpasser os og er proaktive på det nordiske marked. På den måde kan vi tilbyde vores kunder det bedste alternativ, når det kommer til legetøj og produkter til både børn og babyer, afslutter han.

LÆS OGSÅ: Legetøjskoncern ansætter ny direktør



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD