Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Kæde siger nu fra over for chikane fra kunderne

Foto: Circle K



Kæde siger nu fra over for chikane fra kunderne
Thursday den 26 January 2023 kl. 06:24 af: Kristian Holgersen

Langt flere kunder end tidligere opfører sig groft og chikanerende i butikkerne, lyder det fra Circle K, som nu vil bremse udviklingen. 

Medarbejderne i Circle K’s butikker møder flere kunder med grænseoverskridende adfærd, viser en intern opgørelse.

Fra 2020 til 2022 er antallet af indrapporterede tilfælde gået fra 48 til 160, og samtidig svarer 70 procent af medarbejderne, at de har oplevet trusler eller chikane på deres vagter i butikken.

Blandt eksemplerne er en truende kunde, som i vrede over en manglende kvittering fra vaskehallen kastede en dåsesodavand efter en medarbejder.

- Det er helt urimeligt, at man skal mødes med chikane og trusler på sit arbejde, siger HR-direktør i Circle K, Thomas Galsgaard Larsen.

- Samtidig er sagerne af grovere karakter, og enkelte medarbejdere modtager psykologhjælp, fordi de har været udsat for ubehagelige oplevelser på jobbet. Det er på ingen måde rimeligt.

For at bremse udviklingen lancerer CircleK en kampagne, som gennem skiltning i alle butikkerne skal minde kunderne om at opføre sig ordentligt og behandle medarbejderne respektfuldt.

- Der eksisterer en usund kultur, hvor nogle få kunder tror, at de kan tillade sig hvad som helst. Det rammer desværre vores medarbejdere. Den dårlige tone kan betyde, at en medarbejder mister sin arbejdsglæde eller i værste fald går ned psykisk, siger Thomas Galsgaard Larsen.


Den interne undersøgelse i Circle K

  • 596 ud af Circle K´s 2.800 danske butiksmedarbejdere har besvaret undersøgelsen.
  • 93% af medarbejderne føler sig trygge ved at melde en sag ind om verbale og/eller fysiske overgreb på arbejdet.
  • 70% af Circle K-medarbejdere i Danmark har oplevet en form for psykisk eller fysisk chikane fra kunder.
  • 26% af Circle K-medarbejdere angiver at have oplevet verbale og/eller fysiske overgreb på arbejdet i den seneste måned.
  • Den mest almindelige form for chikane mod Circle K-medarbejdere omfatter råb, grimt sprog, trusler og kommentarer om udseende eller køn.

Kilde: Circle K


LÆS OGSÅ: Investeringer i nye butikskoncepter trækker op i Circle K



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD