Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Kæde indfører returpant på populære bøger

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 26 September 2019 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Dansk kæde er klar med et nyt koncept, hvor kunderne kan aflevere deres læste bøger tilbage til butikken - og få pant for dem.

Medlemmer af kundeklubben i Bog & idé kan fremover gå ned i den lokale butik og få returpant for deres læste bøger.

Princippet er akkurat det samme, som det man allerede kender fra flasker. Men her gælder det for udvalgte bestsellere, skriver boghandlerkæden i en pressemeddelelse.

- Vores idé har været at udvikle Bog & idés kundeklub med nogle fine fordele, siger Anders Dahl Iversen. Han er markedschef i Indeks Retail, som står bag kæden.

- Samtidig ville vi gerne bidrage til at skabe et økosystem, hvor bøgerne går i loop og får mere end et liv ud fra en bæredygtig tankegang, som betyder meget for kunderne i dag, siger han.

Som pant får kunderne et tilgodebevis til Bog & idé på 25 procent af købsprisen. De skal blot komme med bøgerne minimum tre måneder efter købsdatoen - og have kvitteringen med.

De returnerede bestsellere bliver derefter solgt videre i butikken til 50 procent af nyprisen.

LÆS OGSÅ: Boghandlere samler skoletasker ind til genbrugsbutikker



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD