Kæder udnytter fodboldstjernes skandalebid
Flere kæder har udnyttet en af VM's mest omtalte situationer til at markedsføre sig på de sociale medier.
Flere kæder har set deres snit til at snuppe en bid af den al den virale opmærksomhed, som den uruguayanske fodboldspiller Luiz Suarez har fået, efter han bed en modstander i skulderen under en VM-kamp mod Italien tirsdag.
McDonald's i stjernes hjemland tilbyder ham i et tweet muligheden for at komme forbi og tage en bid af en Big Mac, hvis han stadig er sulten.
Den amerikanske kæde TGI Fridays konstaterer, at Uruguay må have været sulten efter sejren, mens også flere producenter har øjnet muligheden for at promovere sig på de sociale medier med Suarez-jokes.
Fra chokoladeproducenten Snickers lyder meldingen til Luiz Suarez 'Næste gang du er sulten, så snup en Snickers', mens firmaet også slår et slag for, at en Snickers er mere tilfredsstillende end en italiener.
Tyggegummi-producenten Trident foreslår Liverpool-spilleren at tygge tyggegummi i stedet for fodboldspillere.
Virksomhedernes forskellige tweets er blevet retweetet flere tusinde gange.
Ikke første gang, at kæderne er kreative
Det er ikke første gang, at fodboldens skandaler bliver brugt i reklamesammenhænge. Tidligere har en Bog & Idé-butik udnyttet den danske fodboldstjerne Nicklas Bendtners promillekørsel til at markedsføre et såkaldt Bendtner-sæt bestående af en Bendtner-dukke, en legetøjsbil, og en legetøjsbajer.
LÆS OGSÅ: Butik udnytter fodboldstjernes brandert
Optikeren Louis Nielsen udnyttede for et par år siden Shakhtar Donetsk spilleren Adrianos meget omdiskuterede mål mod FC Nordsjælland i en kampagne. Målet faldt efter et dommerkast og brød alle regler for fair play, og det udnyttede Louis Nielsen ved at trykke reklamer med et billede af en uforstående Adriano samt teksten "Sku' ha' gået til Louis Nielsen, Adriano".
LÆS OGSÅ: Optiker bruger skandalekamp i annonce
Det er dog ikke kun fodboldens skandaler, der bliver brugt kreativt af kæder og butikker. En vittig Irma-medarbejder kunne efter Danmarks sejr over Holland ved EM-slutrunden i 2012 ikke dy sig for at lave en lille tilføjelse til en af butikkens skilte. Dagen efter sejren kunne kunderne i den pågældende Irma-butik erhverve sig courgetter fra 'taber Holland' til den nette pris af 6 kroner.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter