Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Kæder udnytter fodboldstjernes skandalebid

Foto: Twitter/detailfolk.dk



Wednesday den 25 June 2014 kl. 14:59

Flere kæder har udnyttet en af VM's mest omtalte situationer til at markedsføre sig på de sociale medier.

Flere kæder har set deres snit til at snuppe en bid af den al den virale opmærksomhed, som den uruguayanske fodboldspiller Luiz Suarez har fået, efter han bed en modstander i skulderen under en VM-kamp mod Italien tirsdag.

McDonald's i stjernes hjemland tilbyder ham i et tweet muligheden for at komme forbi og tage en bid af en Big Mac, hvis han stadig er sulten.

Den amerikanske kæde TGI Fridays konstaterer, at Uruguay må have været sulten efter sejren, mens også flere producenter har øjnet muligheden for at promovere sig på de sociale medier med Suarez-jokes.

Fra chokoladeproducenten Snickers lyder meldingen til Luiz Suarez 'Næste gang du er sulten, så snup en Snickers', mens firmaet også slår et slag for, at en Snickers er mere tilfredsstillende end en italiener.

Tyggegummi-producenten Trident foreslår Liverpool-spilleren at tygge tyggegummi i stedet for fodboldspillere.

Virksomhedernes forskellige tweets er blevet retweetet flere tusinde gange.

Ikke første gang, at kæderne er kreative

Det er ikke første gang, at fodboldens skandaler bliver brugt i reklamesammenhænge. Tidligere har en Bog & Idé-butik udnyttet den danske fodboldstjerne Nicklas Bendtners promillekørsel til at markedsføre et såkaldt Bendtner-sæt bestående af en Bendtner-dukke, en legetøjsbil, og en legetøjsbajer.

LÆS OGSÅ: Butik udnytter fodboldstjernes brandert

Optikeren Louis Nielsen udnyttede for et par år siden Shakhtar Donetsk spilleren Adrianos meget omdiskuterede mål mod FC Nordsjælland i en kampagne. Målet faldt efter et dommerkast og brød alle regler for fair play, og det udnyttede Louis Nielsen ved at trykke reklamer med et billede af en uforstående Adriano samt teksten "Sku' ha' gået til Louis Nielsen, Adriano".

LÆS OGSÅ: Optiker bruger skandalekamp i annonce

Det er dog ikke kun fodboldens skandaler, der bliver brugt kreativt af kæder og butikker. En vittig Irma-medarbejder kunne efter Danmarks sejr over Holland ved EM-slutrunden i 2012 ikke dy sig for at lave en lille tilføjelse til en af butikkens skilte. Dagen efter sejren kunne kunderne i den pågældende Irma-butik erhverve sig courgetter fra 'taber Holland' til den nette pris af 6 kroner.

LÆS OGSÅ: Irma solgte courgetter fra 'taber Holland'



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD