Kæde kræver dobbeltbetaling efter LIC-konkurs
En optikerkæde forsøger nu at få kunderne til at betale for varer, der allerede er betalt, efter konkursen i Lærernes Indkøbscentral.
Nu forsøger flere firmaer at begrænse deres tab ovenpå konkursen i Lærernes Indkøbscentral (LIC) i sommers, skriver Politiken.
Blandt andet har optikerkæden Thiele sendt et brev ud til de kunder, der har købt briller og kontaktlinser gennem LIC. Kunderne har allerede betalt for deres varer, men Thiele har ikke fået pengene af LIC. Derfor skriver direktør Rasmus Planck ifølge Politiken blandt andet i brevet, at kæden snarest vil "vende tilbage til dig med en opgørelse over de manglende betalinger og forslag til afregning heraf". Og nogle kunder har også modtaget en opkrævning, selvom de altså allerede har betalt en gang.
Benedicte Federspiel, der er chefkonsulent i Forbrugerrådet Tænk, siger til Politiken, at der ikke er mere for Thiele at komme efter, fordi kunden har betalt og indgået aftalen med LIC. Optikerkæden har ikke ville kommentere sagen over for Politiken.
LÆS OGSÅ: Biva-konkurs rejser debat om kunders rettigheder
Læs hele artiklen på PolitikenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter