Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

JYSK vil med ny elevkampagne også sætte fokus på socialt ansvar

Foto: JYSK



Sådan tiltrækkes de bedste elever

Uddannelsesleder i JYSK Jørgen Olsen har tre gode råd til, hvordan man som virksomhed tiltrækker de bedste elever:

- Tag eleverne lige så alvorligt som alle andre medarbejdere
- Vær ærlig om at det også er hårdt arbejde at være butikselev
- Skab rammerne for fællesskab og netværk mellem eleverne på tværs af butikker

Tuesday den 7 January 2014 kl. 10:57 af: Freja Thorbech

En ny elevkampagne fra JYSK har ikke blot til formål at hverve elever. Den skal også sende et signal om, at elevuddannelse er en god idé.

JYSK har netop søsat en ny kampagne, der skal skaffe talenter til kædens 95 danske butikker. Men det er ikke det eneste formål med kampagnen, slår uddannelsesleder i JYSK Jørgen Olsen fast over for detailfolk.dk.

- Vi vil gerne sende klare signaler om, at det er en god idé at uddanne elever, siger han og fremhæver, at JYSK har en lang tradition for det samme.

Der bliver i medierne talt og skrevet meget om de mange, der ikke kan få en elevplads, og hos JYSK vil man gerne tage sin del af ansvaret.

LÆS OGSÅ: Kapitalkæder fastholder elevfokus

- Når vi hører i medierne, at der er 5.000 der ikke kan få en elevplads, vil vi gerne være et forbillede. Vi mener, at eleverne er en god investering, lige meget om man er en stor eller lille virksomhed, siger Jørgen Olsen til detailfolk.dk.

Rift om pladserne

Den danske dynegigant søger i år 120 elever, og gennem de sidste år er antallet af ansøgninger til de eftertragtede pladser steget markant. Sidste år fik JYSK 2.000 ansøgninger til 120 pladser, og det er en positiv udvikling, mener uddannelseslederen.

- Eleverne er fremtiden i JYSK – de er talenterne, der skal drive virksomheden. Vi går efter at tiltrække landets bedste butikselever, og jo større ansøgerfeltet er, jo flere talenter er der i puljen, siger Jørgen Olsen.

Han fremhæver, at 55 procent af kædens butikschefer og godt halvdelen af distriktscheferne oprindeligt er egne elever.

LÆS OGSÅ: Fremtidens detailelever stiller større krav til uddannelsen

I forsøget på at tiltrække de kommende elever er kæden til stede på de elektroniske medier, men der også bliver gjort meget ud af at komme ud på erhvervsskolerne og fortælle om JYSK og detailhandelsuddannelsen generelt.

- Man skal huske at detailhandelsuddannelsen også giver mange andre karrieremuligheder, og det er vigtigt at få frem, siger Jørgen Olsen til detailfolk.dk.

Fokus på både fællesskab og faglighed

Hos JYSK sætter man i løbet af detailuddannelsens to år både fokus på faglighed og fællesskab. Derfor veksles der mellem butikspraktik og skoleophold, der foregår på JYSK Academy, der ligger på Lars Larsens Himmerland Golf & Spa Resort.

- I JYSK vægtes fællesskabet højt. Eleverne fanger hurtigt atmosfæren, der er meget uformel, og hvor der er plads til alle. Men samtidig stiller vi høje krav til vores elever, der bliver udfordret både på skolen og i butikken, siger Jørgen Olsen.

LÆS OGSÅ: Årets detailelev: ”Det er nemmere at bede om tilgivelse end at bede om lov”



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD