Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Iværksættervirksomhed løser netbutikkers reklamationsproblemer

Foto: Colourbox



Friday den 13 February 2015 kl. 14:06 af: Freja Thorbech

En iværksættervirksomhed har specialiseret sig i at håndtere reklamationsprocessen for cykelwebshops og hjælper bl.a. Coop.dk.

Iværksættervirksomheden Bikehero har specialiseret sig i at levere cykelservice og hjælpe cykelwebshops med reklamationsprocessen. 

Virksomheden har erfaring med reklamationshåndtering af cykler, da stifter Henrik Lindschou tidligere har haft en cykelwebshop. 

- Reklamationer er bare ikke godt for nogle. Sure kunder og ekstra omkostninger for webshop-ejeren. Det er en dårlig cocktail. Jeg prøvede faktisk selv at finde nogle samarbejdspartnere, som jeg kunne outsource dette til, men de eksisterede ikke på daværende tidspunkt. Så vi kender udmærket til de problemer, som cykelwebshops står med, siger Henrik Lindschou i en udtalelse.

Reparerer på kundens adresse

Bikerhero samarbejder blandt andet med Coop.dk om at forbedre reklamationsprocessen, så reklamationer bliver foretaget på kundernes adresser. Kunden slipper for at returnere cyklen til Coop.dk eller bruge tid på at skulle bugsere cyklen ned til en lokal cykelforhandler.

- Vi løser et fysisk problem for B2B kunderne (reklamationsopgaver), samtidig med at vi giver dem et nyt parameter, de kan slå på, ud over pris. Samtidigt indsamler vi værdifuld data omkring de solgte cyklers svagheder og styrker: hvilke komponenter skifter vi mest, hvilke stel holder, hvilke geargrupper kræver mest vedligehold og så videre, siger Henrik Lindschou.

Bikehero leverer også cykelreparationer til private kunder i Danmark, der kan bestille en cykelmekaniker til at fikse cyklen derhjemme eller på arbejdspladsen.

LÆS OGSÅ: Cykelkæde frygter ikke Coops netsatsning



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD