Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"HVILKEN REJSE SENDES DINE KUNDER PÅ? ...og hvem er rejseleder?"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
Læs bloggen her

Iværksættere vil udfordre detailhandlen med indkøbspriser

Makkerparret bag Hverdag.dk - Rasmus Andersen og Morten Schultz Sakariassen.




Tirsdag den 17 marts 2020 kl. 09:41 af: Kristian Holgersen

En medlemsklub, der nu bliver sendt på gaden før tid, reklamerer blandt andet med dagligvarer og personlig pleje til indkøbspriser.

To danske iværksættere forsøger nu med egne ord at udfordre den traditionelle detailhandel med deres medlemsklub Hverdag.dk.

For et fast månedligt beløb på 99 kroner kan medlemmerne få adgang til forskellige hverdagsprodukter - herunder kosmetik, bøger, elektronik og dagligvarer - som bliver solgt til indkøbspris i klubbens netbutik.

Indtil videre er kød, mejeri, frostvarer og frugt og grønt er ikke i sortiment.

- Jo flere medlemmer vi bliver, jo større partier kan vi købe hjem. Og jo bedre indkøbspriser kan vi dermed sikre vores medlemmer, siger Morten Schultz Sakariassen i en pressemeddelelse. Han er en af iværksætterne bag Hverdag.dk, hvor han også fungerer som driftsdirektør.

- Men allerede nu kan vi se, at et typisk medlem på Hverdag.dk ved første indkøb tjener sit medlemskab hjem. Derfra kan man helt selv bestemme, hvor meget man vil bruge og dermed, hvor meget man vil spare resten af måneden, fortsætter han.

At varerne bliver solgt til indkøbspris betyder, at medlemmerne kan købe dem til den samme pris, som Hverdag.dk betaler sine leverandører.

En usikker tid

Hverdag.dk bliver sendt på gaden, mens coronakrisen har begyndt sin hærgen i detailhandlen og resten af samfundet.

Ifølge den anden iværksætter bag Hverdag.dk, Rasmus Andersen, som er administrerende direktør, kan det vise sig at være en fordel.

- Vi er helt klar over, at vi går i luften i en usikker tid, men omvendt kan vi se, at der netop nu er et stort behov for onlineløsninger inden for dagligvarer, siger han til Finans.

Ifølge pressemeddelelsen har Hverdag.dk også fremrykket lanceringen for at afhjælpe det store pres på butikkerne, som krisen har skabt.

LÆS OGSÅ: Kundeklubber: Danskerne er klar bundprop i Norden



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD