Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Iværksættere bag konkurrent til Matas får ny majoritetsejer ombord

Foto: detailfolk.dk



Monday den 21 December 2020 kl. 09:47 af: Kristian Holgersen

Ambitionerne er store hos det nyeste medlem af dansk fordelsklubs ejerkreds. - Vi ser et enormt internationalt potentiale.

Kapitalfonden CataCap har købt 66 procent af fordelsklubben Luxplus, hvor medlemmerne får adgang til skønheds- og plejeprodukter.

Dermed bliver CataCap majoritetsejere af Luxplus, som i år forventer at få en omsætning på 275 millioner kroner ud af sine godt 130.000 medlemmer.

De to iværksættere bag Luxplus - Martin Ersted Schultz og Peter Sønderby-Wagner, der tidligere har stået bag hittet Dating.dk - fortsætter i deres roller som henholdsvis adm. direktør og Chief Concept Developer.

Sammen med CataCap skal de forsøge at gøre virksomheden endnu større.

- Vi er meget imponerede over den innovative forretningsmodel og platform, som Martin og Peter har skabt. Den kender ingen landegrænser og kan hurtigt skaleres, hvilket de allerede har bevist flere gange, siger Vilhelm Hahn-Petersen. Han er partner i CataCap.

- De økonomiske fordele som medlem kan tydeligt ses i den vækst, som Luxplus oplever – både i medlemstal og omsætning. Vi ser et enormt internationalt potentiale og ser frem til styrke positionen i Norden og til at gøre den markedsledende i endnu flere europæiske lande inden for en overskuelig tidshorisont, siger han.

Gennem de seneste fem år er omsætningen steget med omkring 30 procent årligt, skriver Luxplus i en pressemeddelelse.

Var digital fra starten

Da Luxplus blev stiftet i 2013, var det som en ren internetforretning uden fysiske butikker. Det har vist sig at være en fordel.

Mens der ikke findes de store udsving på det samlede marked for skønheds- og plejeprodukter, så oplever branchen en betydelig vækst på nettet, lyder analysen fra Luxplus.

- Vi gik ind på markedet for skønheds-, helse- og plejeprodukter med en klar vision om at kunne tilbyde et bredt og attraktivt sortiment til markedets laveste priser. Den ramte plet og sikrede os en hurtig og høj vækst, fordi vi hele tiden ved, hvilke produkter vores kunder ønsker, siger medstifter og adm. direktør, Martin Ersted Schultz.

- Alt hos os inklusive markedsføringen er digitalt og datadrevet, så vi kan optimere på et informeret grundlag. I foråret begyndte vi for alvor at se efter en partner, der kunne hjælpe os med at sætte yderligere turbo på væksten, styrke organisationen og skalere internationalt, siger han.

LÆS OGSÅ: Matas-ejet selskab har åbnet første fysiske butik



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD