Iværksættere bag konkurrent til Matas får ny majoritetsejer ombord
Ambitionerne er store hos det nyeste medlem af dansk fordelsklubs ejerkreds. - Vi ser et enormt internationalt potentiale.
Kapitalfonden CataCap har købt 66 procent af fordelsklubben Luxplus, hvor medlemmerne får adgang til skønheds- og plejeprodukter.
Dermed bliver CataCap majoritetsejere af Luxplus, som i år forventer at få en omsætning på 275 millioner kroner ud af sine godt 130.000 medlemmer.
De to iværksættere bag Luxplus - Martin Ersted Schultz og Peter Sønderby-Wagner, der tidligere har stået bag hittet Dating.dk - fortsætter i deres roller som henholdsvis adm. direktør og Chief Concept Developer.
Sammen med CataCap skal de forsøge at gøre virksomheden endnu større.
- Vi er meget imponerede over den innovative forretningsmodel og platform, som Martin og Peter har skabt. Den kender ingen landegrænser og kan hurtigt skaleres, hvilket de allerede har bevist flere gange, siger Vilhelm Hahn-Petersen. Han er partner i CataCap.
- De økonomiske fordele som medlem kan tydeligt ses i den vækst, som Luxplus oplever – både i medlemstal og omsætning. Vi ser et enormt internationalt potentiale og ser frem til styrke positionen i Norden og til at gøre den markedsledende i endnu flere europæiske lande inden for en overskuelig tidshorisont, siger han.
Gennem de seneste fem år er omsætningen steget med omkring 30 procent årligt, skriver Luxplus i en pressemeddelelse.
Var digital fra starten
Da Luxplus blev stiftet i 2013, var det som en ren internetforretning uden fysiske butikker. Det har vist sig at være en fordel.
Mens der ikke findes de store udsving på det samlede marked for skønheds- og plejeprodukter, så oplever branchen en betydelig vækst på nettet, lyder analysen fra Luxplus.
- Vi gik ind på markedet for skønheds-, helse- og plejeprodukter med en klar vision om at kunne tilbyde et bredt og attraktivt sortiment til markedets laveste priser. Den ramte plet og sikrede os en hurtig og høj vækst, fordi vi hele tiden ved, hvilke produkter vores kunder ønsker, siger medstifter og adm. direktør, Martin Ersted Schultz.
- Alt hos os inklusive markedsføringen er digitalt og datadrevet, så vi kan optimere på et informeret grundlag. I foråret begyndte vi for alvor at se efter en partner, der kunne hjælpe os med at sætte yderligere turbo på væksten, styrke organisationen og skalere internationalt, siger han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter