Irma indfører nyt leverings-koncept
Den nye løsning bliver sammenlignet med Uber og tilbyder kunderne strakslevering, lyder det fra dagligvarekæden.
Med en ny app kaldet Fetch - som netop er lanceret - kan Irma-kunder i København springe køen over ved kassen. Det skriver Coop i en pressemeddelelse.
Fremover vil man kunne bestille dagligvarer fra Irma gennem app’en, hvorefter ordren går videre til en af kædens butikker, som pakker indkøbene. Private cykelbude og lokale brugere tilmeldt ordningen sørger for levering inden for 15-20 minutter.
I pressemeddelelsen sammenligner Irma sin nye løsning med den ellers kontroversielle tjeneste Uber, der tidligere på året måtte lukke ned for sin service i Danmark.
- Fetch er deleøkonomi, når den er bedst og i bogstaveligste forstand et grønt bud på en ny indkøbsoplevelse i dagligvarehandlen, der går godt i hånd med Irmas visioner om at drive dagligvarehandel baseret på ansvarlighed og bæredygtighed, siger Irmas direktør, Søren Steffensen, i pressemeddelelsen.
- Deleøkonomi er kommet for at blive, og med Fetch handler vi sammen for et bedre klima, afslutter han.
Indtil videre har et par hundrede kunder og bude tilmeldt sig ordningen.
Kommer efter Rema-løsning
Sidste år indførte Rema 1000 et lignende koncept, Vigo, hvor kunderne kan bestille varer og få dem bragt til døren af en privatperson.
Også her er det muligt at få sine varer med kort leveringstid, hvilket kunderne har taget godt imod, som Rema 1000 gav udtryk for i februar.
- Allerede nu, kort tid efter vi har lanceret, kan vi se et tydeligt indkøbsmønster – kunderne ønsker varerne leveret hurtigst muligt. Danskerne har taget on demand-tendensen til sig, som vi kender fra Netflix. De vil have produktet i det øjeblik, de trykker på knappen, og vi er glade for at kunne imødekomme dem med strakslevering, har Jesper Bove-Nielsen, adm. direktør i Vigo, sagt i en pressemeddelelse.
LÆS OGSÅ: Nyt eksperiment: Coop vil sælge Irma-varer i jyske butikker
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter