Intersport-butik kræver 500 kroner for at ekspedere
Med et opsigtsvækkende tiltag forsøger en schweizisk Intersport-butik nu at presse sine kunder for at undgå billige netbutikker.
Men en fuldstændig anderledes tilgang til at drive forretning forsøger en Intersport-butik i den schweiziske by Frutigen nu at differentiere sig fra traditionelle butikker.
Det oplyser mediet ’20 minuten’, som skriver, at butikken nu forlanger 24 schweizerfranc – svarende til 163 kroner – hvis kunder skal have en times hjælp af en førsteårs-lærling.
Det sker, fordi butikken er træt af at rådgive kunder, hvorefter nogle tager hjem for at købe varerne billigere på nettet hos konkurrenter.
Tilmed tager Intersport-butikken 75 schweizerfranc – hvad der svarer til 511 kroner – for en times hjælp af en tophjælper, ligesom kunder også skal betale for vejledningen, selvom de ender med at købe varen i butikken.
Trods det noget særprægede nye butikskoncept, har det ifølge Intersports direktør Beat Zürcher virket efter hensigten.
- Mange kommer velinformeret i forretningen og køber uden at få råd fra vores ansatte. Det paradoksale er, at de nu ikke bruger internettet til at købe varen, men kun til information, siger direktøren til 20 minuten, skriver Metroxpress.
Modstand trods succes
Flere butikker og erhvervsdrivende har ifølge Beat Zürcher vist interesse for Intersports-butikkens nye koncept, alt fra bankdirektører, to forskellige isenkræmmer-forretninger og underholdningsbranchen til optikere.
Selvom Intersport-butikken i Frutigen tilsyneladende har succes med sit nye koncept, anbefaler selve Intersport-kæden, som har 355 forretninger i Schweiz, dog ikke modellen.
- Vi vil distancere os fra rabatbaseret forretningsmodeller og gøre det klart for kunderne, at et godt produkt og god rådgivning har sin pris, siger talsmand fra Intersport Roger Riegendinger til 20 minuten.
LÆS OGSÅ: Sådan vil Intersport have flere kunder
Læs hele artiklen på 20 minutenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter