Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Intersport-butik kræver 500 kroner for at ekspedere

Arkivfoto fra en Intersport-butik i Danmark
Foto: detailfolk.dk



Friday den 11 March 2016 kl. 10:05 - Kilde: 20 minuten

Med et opsigtsvækkende tiltag forsøger en schweizisk Intersport-butik nu at presse sine kunder for at undgå billige netbutikker.

Men en fuldstændig anderledes tilgang til at drive forretning forsøger en Intersport-butik i den schweiziske by Frutigen nu at differentiere sig fra traditionelle butikker.

Det oplyser mediet ’20 minuten’, som skriver, at butikken nu forlanger 24 schweizerfranc – svarende til 163 kroner – hvis kunder skal have en times hjælp af en førsteårs-lærling.

Det sker, fordi butikken er træt af at rådgive kunder, hvorefter nogle tager hjem for at købe varerne billigere på nettet hos konkurrenter.

Tilmed tager Intersport-butikken 75 schweizerfranc – hvad der svarer til 511 kroner – for en times hjælp af en tophjælper, ligesom kunder også skal betale for vejledningen, selvom de ender med at købe varen i butikken.

Trods det noget særprægede nye butikskoncept, har det ifølge Intersports direktør Beat Zürcher virket efter hensigten.

- Mange kommer velinformeret i forretningen og køber uden at få råd fra vores ansatte. Det paradoksale er, at de nu ikke bruger internettet til at købe varen, men kun til information, siger direktøren til 20 minuten, skriver Metroxpress.

Modstand trods succes

Flere butikker og erhvervsdrivende har ifølge Beat Zürcher vist interesse for Intersports-butikkens nye koncept, alt fra bankdirektører, to forskellige isenkræmmer-forretninger og underholdningsbranchen til optikere.

Selvom Intersport-butikken i Frutigen tilsyneladende har succes med sit nye koncept, anbefaler selve Intersport-kæden, som har 355 forretninger i Schweiz, dog ikke modellen.

- Vi vil distancere os fra rabatbaseret forretningsmodeller og gøre det klart for kunderne, at et godt produkt og god rådgivning har sin pris, siger talsmand fra Intersport Roger Riegendinger til 20 minuten.

LÆS OGSÅ: Sådan vil Intersport have flere kunder

Læs hele artiklen på 20 minuten


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD