International sko-kæmpe taber terræn i Danmark
Hård konkurrence på det danske marked mindsker salget hos verdensomspændende sko-koncern.
Den amerikanske sko-kæde Foot Locker har svært ved at holde gang i salget på det danske marked, viser seneste regnskab for 2016.
Omsætningen for kædens danske butikker ender således på 87 mio. danske kroner, hvilket er et fald i forhold til sidste år, hvor tallet sneg sig op over 95,5 mio. kroner.
Samme tendens gør sig gældende på bundlinjen, som lyder på 1,8 mio. kroner - et fald på mere end 400.000 kroner.
- Den lavere omsætning skyldes højere konkurrence på markedet for sko og en stigning i handlen på internettet, skriver selskabet i ledelsesberetningen.
Koncernen Foot Locker Group har fem butikker i Danmark - fire i københavnsområdet og en enkelt i Aarhus - som primært sælger sneakers og sportstøj. På verdensplan driver koncernen 3.400 butikker i 23 lande og havde i 2016 en samlet omsætning på 7,7 mia. dollar - eller 51,5 mia. kroner.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter