Ikea svarer igen på anklager om vildledning
Det er rigtigt, at Ikea har reklameret med bæredygtig kylling på sin hjemmeside. Men Ikea forklarer sig med denne vigtige detalje.
Ikea har i flere år reklameret på sin hjemmeside med, at boligkæden anvender kyllinger i sin kantine, som er blevet certificeret med et særligt stempel kaldet Good Chicken Award. Ikea skiftede dog distributør af kylling, uden at fjerne omtalen af stemplet på sin hjemmeside. Det skrev Politiken i en artikel, som også blev citeret her på Detailfolk.
Nu tager Ikea så til genmæle. Kæden mener, at der er en vigtig pointe, som ikke beskrives i artiklen eller af den dyrevelfærdsorganisation Anima, som har anmeldt Ikea til Forbrugerombudsmanden.
- I Politiken bliver Ikea Danmark af Anima beskyldt for vildledende markedsføring og fejlagtig anprisning af kyllingerne. Til det vil vi gerne præcisere, at Ikea Danmark ikke har arbejdet med eller promoveret the Good Chicken Award i vores markedsføring i flere år, skriver Ikea i en pressemeddelelse og fortsætter:
- Vi har haft en tekst om awarden på en forældet side på ikea.dk, der ikke har været aktiv i flere år. Denne webpage kunne udelukkende søges frem via en søgning på Ikea og the Good Chicken Award. I forbindelse med Animas henvendelse blev vi opmærksomme på den gamle webpage, som vi nu har fjernet fra nettet.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter