Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

I denne landsdel sælger tøjbutikkerne bedst

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 28 January 2015 kl. 07:13 af: Freja Thorbech

Tøjbutikker i nogle landsdele klarer sig bedre end andre. Se her, hvor de sælger bedst.

Der bliver langet flere bluser og kjoler over disken i Region Hovedstaden end andre steder i landet.

Det viser Deloittes seneste, halvårlige modeanalyse af blandt andet 574 virksomheden inden for detailhandel med beklædning.

Analysen viser blandt andet, at det primære, gennemsnitlige resultat per ansat i Region Hovedstaden var på 44.000 kroner sidste år mod blot 17.000 kroner i samme periode for de ansatte i Region Midtjylland. Butikkerne i Region Sjælland er dem, der klarer sig næstbedst. Her er er det primære, gennemsnitlige resultat per ansat 30.000 kroner mod 27.000 kroner i Region Syddanmark og 23.000 i Region Nordjylland. 

- En tøjbutik er afhængig af, at der kommer kunder i butikken. I stigende grad lukker butikkerne i de mindre lokalsamfund og forbrugerne søger til de større byer for at få det store udvalg. Her er konkurrencen også hård, men byernes evne til at tiltrække forbrugerne fra oplandet og især turisterne har direkte effekt på butikkernes omsætning, siger senior manager Morten Steinmetz fra Deloitte i en udtalelse.

Flere sunde virksomheder i branchen

Analysen tegner samtidig et billede af en branche, der stadig har det hårdt oven på finanskrisen. I de seneste fire år har detailsalget af beklædning ikke kunne følge med salget i den generelle detailhandel målt på værdiindekset.

Der er dog flere virksomheder, som ser sundere ud. Seks ud af ti virksomheder har nu overskud, men kun godt en tredjedel af butikkerne har haft overskud i samtlige af de seneste tre regnskabsår.

- Den stærkt stigende internethandel af tøj, sko og smykker presser i stigende grad detailhandlen. Kombineret med de seneste års tilbageholdenhed i danskernes forbrug har det fået sorteret de svageste virksomheder fra. Det er dog min vurdering, at der altid vil være plads til den gode tøjbutik, som med den gode placering, servicemindet personale og de rigtige varer på hylderne giver forbrugerne en oplevelse, siger Morten Steinmetz.

LÆS OGSÅ: Så mange butikker er forsvundet siden krisen



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD