Modegigant på vej til Danmark
En brasiliansk gigant med et meget anderledes og humørfyldt koncept vil gøre sit indtog i Danmark. Satsningen skal være springbræt for resten af Skandinavien.
Den brasilianske modegigant Puket er på vej til Danmark.
Puket leder netop nu efter en masterfranchisetager, der kan rulle en franchisekæde ud i Danmark.
Det brasilianske koncept er meget anderledes fra, hvad vi ellers ser i Danmark, fortæller Toke Allentoft, der er partner i ChainIndex, der formidler kontakt mellem franchisegivere og franchisetagere og står for at finde en masterfranchisetager til Puket i Danmark.
- Puket producerer udelukkende tekstiler til mor og datter, så de kan gå i det samme tøj. Eller det må de selvfølgelig selv om, men de kan kombinere det, så de passer sammen. De producerer alt tøj fra sokker til kjoler og badetøj. Alt sammen i meget farvestrålende og humørfyldt design, siger Toke Allentoft til detailfolk.dk.
Har 150 butikker
Puket har 27 år på bagen og virksomhedens tøj distribueres til mere end 6.000 butikker.
Der findes i dag 150 franchisebutikker under Puket-navnet, og kæden startede sin internationale ekspansion sidste år i Venezuela og Panama.
Snart åbnes der Puket-butikker i Libanon, Dubai, Bahrain, Saudi Arabien, Bolivia, El Salvador, Guatemala, Angola, Sydkorea og altså også i Danmark, der skal fungere som et pilotprojekt for resten af Skandinavien.
Toke Allentoft forventer ikke, at det kan blive til mere end 20 til 25 butikker i Danmark.
- Det er et meget specielt og nicheorienteret koncept, da de bruger meget glade farver og udelukkende henvender sig til mor og datter, siger han.
I første omgang skal en dansk masterfranchisetager åbne en eller to butikker for at teste konceptet af på de danske forbrugere.
- Det er god latin i franchising. At først viser man selv, hvordan det skal gøres, og bagefter sælger man til andre. Det første halve års tid, vil det altså blive masteren, der tester om kollektionen passer, forklarer Toke Allentoft.
Humørfyldte butikker
Butikkerne har også deres særlige præg.
- Deres forretninger er indrettet med mange farver og meget glæde. Det er kendt for at være et koncept, der skaber humør omkring sig og gør mennesker glade, siger Toke Allentoft.
Puket har igennem ni år modtaget den brasilianske franchiseorganisations pris som bedste franchisegiver og det brasilianske Retail Design Institute pris for det bedste detailprojekt. Og det er der en god grund til, mener Toke Allentoft.
- Udover at være glade og humørfyldte, er alting designet af dem selv og produceret i egne fabrikker i Brasilien. Der er intet, der bliver lavet hos underleverandører, og de har fuld kontrol over hele processen, så de er sikre på, at kvaliteten er i orden fra start til slut, siger Toke Allentoft til detailfolk.dk.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter