H&M undskylder for tørklæde-bommert
Efter en mindre shitstorm erkender den svenske tøjgigant, at kæden har solgt et tørklæde, som har vækket stærke følelser hos nogle kunder.
- Vi er virkelig kede af, hvis vi har krænket nogen med dette tørklæde. Alle er velkomne i H&M, og vi tager aldrig et religiøst eller politisk standpunkt. Striber er en af tendenserne denne sæson og noget, vi er inspireret af. Vores hensigt har aldrig været at gøre nogen sure.
Sådan siger en talsmand for H&M til den britiske avis The Independent.
Det sker, fordi den svenske tøjgigant har solgt et tørklæde, der ifølge nogle kunder ligner et jødisk bedesjal, som kaldes en tallit.
Reaktionen fra H&M kommer efter en mindre shitstorm på sociale medier.
Tørklædet er udsolgt fra både H&M's amerikanske og britiske webshop, men kan stadig fås i den danske. Ifølge H&M vil der ikke blive produceret flere, oplyser DR.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter