Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Her er forbrugernes juleønsker til detailhandlen

Foto: detailfolk.dk



Forbrugernes top 10 ønsker til detailhandelsinvesteringer

1. Lavere priser
2.Levering på min private adresse
3. Kunderelationer (fx ift. rådgivning)
4. E-handel (Internet)
5. Bæredygtighed
6. Mulighed for selvscanning af varer
7. Bedre service f.eks. gaveindpakning
8. Yderligere investering i udsmykning for at forbedre stemning
9. Legeområder o.l. til børn
10. WIFI muligheder i butikken

Kilde: Deloittes juleanalyse 2013

Tuesday den 17 December 2013 kl. 06:00 af: Freja Thorbech

I en ny juleanalyse opstilles ti ønsker fra forbrugerne til, hvad detailhandlen bør investere i fremadrettet.

Det er ikke kun forældre, søskende, børn eller ægtefæller, forbrugerne ønsker sig noget af i julen. Også detailhandlen kan gøre noget for at opfylde forbrugernes juleønsker.

Revisionsselskabet Deloitte har lavet en en juleanalyse, der samler forbrugernes top ti over ønsker til, hvad detailhandlen bør investere yderligere i i julen.

Og det ser ud til, at forbrugerne især ønsker sig at spare penge på gaverne i juletiden. I hvert fald er det lavere priser, der topper listen, mens levering til privatadresse er strøget fra en sjetteplads i sidste års juleanalyse til en andenplads i år. Derudover er rådgivning også med på listen, mens mange også ønsker sig mulighed for selv at kunne scanne deres varer (se hele listen i faktaboksen).

Danskerne bruger flere penge på julen

Deloittes juleanalyse viser også, at forbrugerne regner med at bruge flere penge på julen i år.

Danske husholdninger forventer at bruge 4.812 kroner på julen i år, mens de sidste kun forventede at bruge 4.759 kroner. Det er dog ikke alle pengene, der havner i butikkernes kasseapparater. Flere forventer nemlig at bruge penge på sociale aktiviteter hen over julen.

- Før finanskrisen vænnede vi os til større gaver og mere materialisme. Krisen ser ud til at betyde, at vi er gået ’back to basics’, hvor vi prioriterer sociale aktiviteter højt og køber traditionelle brætspil og bøger, men holder igen med gaverne, siger partner i Deloitte, Mie Stryg-Madsen, i en udtalelse.

Krisen ser dog ud til at have sluppet sit tag i danskerne. I hvert fald er danskerne det mest positive folkefærd i Europa, når det kommer til at vurdere den fremtidige økonomiske situation. Et flertal af danskerne ser lyst eller neutralt på den fremtidige økonomiske situation, mens alle andre folkefærd er pessimister.

Analysen er foretaget i 17 lande og baserer sig på 16.452 besvarelser, heraf 762 danske.

LÆS OGSÅ: God detail-jul i vente



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD