Her er detailvirksomhederne med Danmarks bedste image
Virksomhederne med det bedste image
1. LEGO
2. Novo Nordisk
3. A.P. Møller - Mærsk
4. Novozymes
5. IKEA
6. Coloplast
7. Danfoss
8. ECCO
9. Microsoft
10. Arla Foods
Flere detailvirksomheder klarer sig godt i en analyse, hvor erhvervsledere har rangordnet virksomhederne med landets bedste image.
En række detailvirksomheder er med i top ti, når det kommer til virksomheder med det bedste image.
Det viser Berlingske Business Magasins imageanalyse af 140 virksomheder, hvor 3.805 erhvervsledere har givet hinanden karakterer.
Helt i top ligger LEGO, der udover at producere klodser også driver egne butikker. Klodsgiganten tager førstepladsen for tredje år i træk.
På en femteplads finder man IKEA, der er gået to pladser frem siden sidste års analyse. Længere nede på listen finder man ECCO, der også er gået to pladser frem siden sidste år. Den danske skogigant ligger i årets analyse på en 8. plads (se top ti i faktaboksen).
Discountgigant har taget stort spring
Lige uden for top ti finder man også en detailaktør, som i den grad må siges at have taget et gevaldigt spring siden tidligere års analyser. REMA 1000 hopper 20 pladser op og lander i årets analyse på en 12. plads.
Siden kæden debuterede på listen med en 119. plads i 2007 har REMA 1000 hvert år forbedret placeringen og undervejs overhalet etablerede spillere i dagligvarehandlen både i discount- og i supermarkedsklassen.
- Image kommer ikke kun af artikler og reklamer, det skabes også af det indtryk, man får, når man besøger butikken. Vores største udfordring siden starten i Danmark i 1994 var, at danskerne i mange år forbandt REMA 1000 med et supermarked, fordi vores varer, butikker og personale fremstår anderledes i forhold til vores discountkonkurrenter. Nu er vi endelig dér, hvor de fleste danskere ved, at vi er en discountbutik i en supermarkedsramme. Derfor er oplevelsen nede i butikken, hvor man møder købmanden og de engagerede medarbejdere i høj grad det – tror jeg – som er kilden til vores succes og det gode image, vi har opnået, siger Henrik Burkal i en pressemeddelelse.
I målingen af virksomhedernes image har erhvervsledere vurderet virksomhederne på ni imageparametre: ledelse, finansiel styrke, kommunikation, medarbejderforhold, troværdighed, ansvarlighed, kvalitet, innovation og konkurrenceevne.
LÆS OGSÅ: Detailkæder topper liste over Danmarks stærkeste brands
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter