Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Her er detailvirksomhederne med Danmarks bedste image

Foto: Colourbox



Virksomhederne med det bedste image

1. LEGO

2. Novo Nordisk

3. A.P. Møller - Mærsk

4. Novozymes

5. IKEA

6. Coloplast

7. Danfoss

8. ECCO

9. Microsoft

10. Arla Foods

Kilde: Berlingske Business Magasin

Tuesday den 26 May 2015 kl. 10:01

Flere detailvirksomheder klarer sig godt i en analyse, hvor erhvervsledere har rangordnet virksomhederne med landets bedste image.

En række detailvirksomheder er med i top ti, når det kommer til virksomheder med det bedste image. 

Det viser Berlingske Business Magasins imageanalyse af 140 virksomheder, hvor 3.805 erhvervsledere har givet hinanden karakterer.

Helt i top ligger LEGO, der udover at producere klodser også driver egne butikker. Klodsgiganten tager førstepladsen for tredje år i træk.

På en femteplads finder man IKEA, der er gået to pladser frem siden sidste års analyse. Længere nede på listen finder man ECCO, der også er gået to pladser frem siden sidste år. Den danske skogigant ligger i årets analyse på en 8. plads (se top ti i faktaboksen).

Discountgigant har taget stort spring

Lige uden for top ti finder man også en detailaktør, som i den grad må siges at have taget et gevaldigt spring siden tidligere års analyser. REMA 1000 hopper 20 pladser op og lander i årets analyse på en 12. plads.

Siden kæden debuterede på listen med en 119. plads i 2007 har REMA 1000 hvert år forbedret placeringen og undervejs overhalet etablerede spillere i dagligvarehandlen både i discount- og i supermarkedsklassen.

- Image kommer ikke kun af artikler og reklamer, det skabes også af det indtryk, man får, når man besøger butikken. Vores største udfordring siden starten i Danmark i 1994 var, at danskerne i mange år forbandt REMA 1000 med et supermarked, fordi vores varer, butikker og personale fremstår anderledes i forhold til vores discountkonkurrenter. Nu er vi endelig dér, hvor de fleste danskere ved, at vi er en discountbutik i en supermarkedsramme. Derfor er oplevelsen nede i butikken, hvor man møder købmanden og de engagerede medarbejdere i høj grad det – tror jeg – som er kilden til vores succes og det gode image, vi har opnået, siger Henrik Burkal i en pressemeddelelse.

I målingen af virksomhedernes image har erhvervsledere vurderet virksomhederne på ni imageparametre: ledelse, finansiel styrke, kommunikation, medarbejderforhold, troværdighed, ansvarlighed, kvalitet, innovation og konkurrenceevne.

LÆS OGSÅ: Detailkæder topper liste over Danmarks stærkeste brands



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD